Maar tot die tijd moet ze nog echt gereden worden dus vandaar dit topic zodat ik er misschien iets aan kan doen in de tijd dat we nog niet bezig zijn.
Ik heb sinds kort een Lease paard samen met Sajnne@bokt...
Super lief ding heeft M2 dressuur gelopen en M springen.
Ze is der al 2 jaar uit maar we zijn nu alles een beetje aan het oppakken der wissels schouderbinnenwaards en het wijken zit er allemaal nog in en is een makkie voor der.
We rijden haar het meest dressuurmatig maar voor de afwisseling ook af en toe een sprongentje of gaan we naar buiten.
Nu is het dus zo als je der emaal aan het rijden ben en je gaat meer van haar vragen dan kan ze in ene keer heel heet worden vooral als je der af en toe naar voren rijd of schijn overgangen gaat maken of van uit de stap aangalopeerd enz.
Dan voel je al dat ze hoger gelopen heeft en ook echt voor je wil werken.
Heel lief maar goed emaal is het zo erg dat ze niet normaal meer op de hoefslag kan lopen althans niet recht....
Het is een heel voorwaards paard en was heel bang voor je been toen wij haar kregen.
Dit is inmiddels al stukken verbeterd en schrikt niet meer bij alles wat je met je benen doet eerst kon ik me been er niet eens normaal aanleggen want dan schrok ze al.
Normaal aangaloperen kon het ook niet schoot er in ene keer als een idioot van door gewoon bang dat ze getrapt word als ze telaat reageerd...
Nu emaal het vertrouwen der is gaat het allemaal heel netjes.
Alleen wat ik al zij als ze zo heet word kan ik geen lange zijde normaal recht de hoefslag over het loopt gewoon scheef.
Ze loopt met der voorbenen op de hoefslag en met der achterbenen net naast de hoefslag/binnen hoefslag eerst was het alleen de galop alleen vandaag dus ook in eens in de draf.
Zelfs als ik haar stelling vraag naar binnen blijft het gewoon zo lopen...
Ik kan wel overdreven voltes gaan rijden maar goed dit moet ze toch echt afleren...
Een sweepje heeft ook geen zin omdat ze gewoon heel voorwaards is als ik alleen al een zweep in me handen heb reageerd ze der al heel fel op.
Dan is er van voor ook niks meer mee tebeginnen.
En een spoortje heeft ook geen zin ze reageerd er wel op (voorwaards) maar die kont gaat absoluut niet naar binnen....
Eindcresultaat een door de bak vliegen paard.

Heeft dus ook geen zin.
Want hebben haar net zo ver dat ze op een normaal tempo blijft lopen want het was eerst net een race eend.

Iemand die dit heeft meegemaakt of heeft iemand een goude tip.
Kwa zadel is alles nagekeken en die ligt goed verder is ze ook helemaal in orde.
En ze is geen 2 weken geleden nog naar de tandarts geweest dus dat kan het ook niet wezen...
niet vanwege dit hoor !!

Maar dat is nu verholpen,