Nu heeft hij mei-juni stilgestaan wegens examens en dan was ik op vakantie. Ik dacht dat dit hem goed ging doen. Eens even rust. In die periode is hij nog gegroeid én veel breder geworden (niet dat hij zo groot en breed is hoor, hij was vroeger gewoon veel minder ontwikkeld. Nu ongeveer 1.70m?).
Nu sinds juli nemen we alles weer op. Hij is nog steeds heel erg lief en knuffelig, maar tijdens het rijden loopt het steeds vaker mis. Hij is erg drammerig, kantelt vaak, 'wijkt vaak uit', ... Het probleem is eigelijk dat alles goed gata, tot wanneer hij andere paarden (of honden ziet). Dan maakt hij zich groot, hoofd en staart in de lucht, en begint vaak te 'dribbelen'. Ook hinnikt hij ook erg vaak.
Hij staat met een shetpony op de weide, dus heeft wel gezelschap, maar misschien niet goed genoeg?
Vorige week waren we 5dagen aan zee (buiten enkele bokjes(die hij vroeger ook niet dee) heel braaf). Hij stond op de trailer met een merrie en was sindsdien verschrikkelijk...Hinniken, heel de tijd draaien in zn stal, tijdens het rijden een beetje dominant naar andere ruin toe... De laatste 2 dagen was hij wel veel kalmer, zijn oude 'ik' kwam weer naar boven.
Ik zou hem liefst weer eens een maandje of 2 maanden bij zijn africhtingsstal brengen, maar die zitten waarschijnlijk vol tot na de winter (misschien zoek ik wel iets anders, maar daar ben ik zeker dat het goed is!). Ik volg les, maar helaas niet met hem, aangezien de lesgevers van de manege niet ons ding zijn en ik niet met andere lesgevers mag 'beginnen' op die manege.
Het is nog geen groot probleem, maar het irriteert me wel. Ik ben normaal heel erg geduldig, maar op bepaalde momenten heb ik het erg lastig. Vandaar deze topic, kan ik ook al een beetje mn hart luchten
. Hij is nog wel goed rijdbaar, maar ik voel dat hij 'anders' is dan vroeger (kreeg altijd heel erg veel complimenten over hoe braaf hij wel was voor zo'n jong paard). Nu, kan zijn dat het gewoon een fase is waar we doorheen moeten? Moet ik nu extra streng voor hem zijn? Dit was de commentaar die ik kreeg van 1persoon. Bedankt

Ze wordt vervelender enz, ik denk dat ze gewoon weer lekker pony is en weet hoeveel kracht ze heeft en wat ze kan gebruiken.