Vasthouden in de kaak..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Vasthouden in de kaak..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 23:04

Hallo Doei!

Ik heb een New Forest E-pony met Arabisch bloed van nu 7 jaar. Iets meer dan een jaar zijn we nu echt goed aan het trainen en het gaat dan ook steeds beter, van een gespannen, springerig, contactloos paard heb ik nu een ontspannen en luisterend paard. Hij begint ook steeds lekkerder te lopen, we zijn nu 1x L1 gestart. Hij heeft altijd uit zichzelf in 'de krul' gelopen, hij liep altijd in zijn eigen houding, ik had ook geen contact met zijn mond. Dit gaat nu allemaal goed, hij is redelijk los in zijn lijf. Alleen net dat laatste stukje loslaten is nog erg moeilijk. Hij houd dan vast in zijn kaak. Vooral in draf krijg ik hem hier niet lekker los. In stap en galop zijn het dan vaak stukjes. In de training rijd ik veel (schijn)overgangen en volte's en laat hem regelmatig halsstrekken, dat is zo'n beetje de basis. Ik longeer hem met een elastiek, tijdens het longeren laat hij wel helemaal los. Ik heb les en het word ook al wat beter, de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Heeft iemand ook tips? Welke oefeningen kunnen hier bij helpen?

Groetjes

kaytjeeee

Re: Vasthouden in de kaak..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:46

Wat bij mijn andere paardje (friesje) goed werkte om los te laten was veel inbuigen naar links/rechts op allebei de kanten. Mischien helpt het;)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 08:59

Bedankt voor de tip! Ga het vanavond eens uitproberen Ja

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 12:29

Niemand verder tips?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:42

Idd goed buiging en stelling vragen, zit de neusriem niet te strak of de sperriem??
Want als dat te strak is kan een paard niet goed zijn kaak verplaatsen om te ontspannen op links of rechts,
Want als je van stelling verandert moet hij zijn zijn kaak/kiezen verplaatsen ,. de kiez en komen dan aan een kant op mekaar.
Is zijn gebit in orde, want anders kan het ook pijnlijk zijn om te ontspannen??
Want daardoor kunnen ze ook vasthouden.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:54

even zijn gebit laten controleren als eerste.
Veel stelling en buiging wil ook wel helpen en verder veel hand openen en sluiten op een spelenderwijs. Probeer je polsen soepel te houden als schokdempers.. armen langs je lichaam. en voor de rest erg veel been.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:59

ik merkte bij mijn paard dat toen ik zijn sperriempje 1 gaatje losser deed hij makkelijker losliet en niet meer in zn kaak vastzat. Je zou het kunnen proberen?!mijne gaat onwijs kauwen op het bit en echt heerlijk lopen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 20:46

Zijn gebit word elk jaar standaard gecontroleerd Ja Lijkt me ook niet dat dat het probleem is omdat het al heel lang speelt. En hij wel los laat in het longeren. Vandaag ging het trouwens al wat beter. Met losrijden op de hoefslag veel stelling naar binnen en buiten gevraagd. Ik zal morgen even mijn normale neusriem een gaatje losser doen, kijken of dat ook helpt (is een hoge neusriem zonder sperriem). Had vandaag alleen mn mexicaanse op stal liggen..