Ik heb een New Forest E-pony met Arabisch bloed van nu 7 jaar. Iets meer dan een jaar zijn we nu echt goed aan het trainen en het gaat dan ook steeds beter, van een gespannen, springerig, contactloos paard heb ik nu een ontspannen en luisterend paard. Hij begint ook steeds lekkerder te lopen, we zijn nu 1x L1 gestart. Hij heeft altijd uit zichzelf in 'de krul' gelopen, hij liep altijd in zijn eigen houding, ik had ook geen contact met zijn mond. Dit gaat nu allemaal goed, hij is redelijk los in zijn lijf. Alleen net dat laatste stukje loslaten is nog erg moeilijk. Hij houd dan vast in zijn kaak. Vooral in draf krijg ik hem hier niet lekker los. In stap en galop zijn het dan vaak stukjes. In de training rijd ik veel (schijn)overgangen en volte's en laat hem regelmatig halsstrekken, dat is zo'n beetje de basis. Ik longeer hem met een elastiek, tijdens het longeren laat hij wel helemaal los. Ik heb les en het word ook al wat beter, de ene keer gaat het beter dan de andere keer. Heeft iemand ook tips? Welke oefeningen kunnen hier bij helpen?
Groetjes