Klappenrende onderbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marieke82

Klappenrende onderbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 21:56

Ik zit met een probleem. Mijn paard is totaal niet voor het been. Hierdoor ben ik bij elke pas been gaan geven. Nu na een aantal maanden gaat het al veel beter. Het gaat het beste als ik door ga zitten. Dan kan ik mijn benen stil houden en reageert hij ook op een beenhulp om naar voren te gaan. Maar met het lichtrijden wil het absoluut niet lukken. Het is nu een gewoonte geworden en hij wordt er echt niet sneller van.
Heeft er iemand tips om je benen stiller te krijgen tijdens het lichtrijden?? Ik hoop het want ben redelijk radeloos.

kaytjeeee

Re: Klappenrende onderbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:00

Het klinkt mischien een beetje stom, maar vanaf dat ik petries had, klapperde m'n beneen niet meer maar hingen ze netjes stil Bloos

kaytjeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:01

En adners heb je schuine blokken, die rijden nog eens lekekr ook,
en je hebt ook van die bandjes die je met je beugel kan vastmaken aan je singel....
Groetjes,

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:41

Lastig, het is eigenlijk vooral consequent zijn voor jezelf..
Je zou je beugels langer kunnen doen en dan consequent je hakken uitdrukken, waardoor het aandrijven moeilijker wordt.
Of oefenen in de verlichte zit (zelfde principe)..

Maar ik vraag me af: als je zulke klepperende benen hebt, kan je dan wel je balans houden zonder (in meer of mindere mate) aan de teugels te hangen (en dan vooral met lichtrijden)? Heb je ook problemen met nagevelijkheid/sterk worden in de hand? Het kan verklaren waarom je paard niet zo voorwaarts is..

tessnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:42

Probeer het eens met touwjes! Aan de singel stoten vast.