Hoe moet je je pony uitgestrekte draf laten lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie881

Hoe moet je je pony uitgestrekte draf laten lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 17:46

nou ik heb een vraag ik wil me verzorgpony graag uitgestrekte draf laten lopen..hoe moet dat?

Sheran

Re: Hoe moet je je pony uitgestrekte draf laten lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:47

Dat weet je instructeur wel Tong uitsteken.

Uitgestrekte draf komt vanuit de achterhand... heel hard aandrijven heeft dus geen zin. Je moet hem van voren opvangen en bijdrijven, en op een gegeven moment de ruimte geven zodat hij zijn passen verruimt. Het neusje mag er hierbij best uit komen.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:50

Ehm als je het al zo hier vraagt zou ik er maar absoluut niet aan beginnen.
Je kunt natuurlijk wel tempo wisselingen rijden. Maar die uitgestrekte draf, ik zou gewoon met je instructeur oefenen op de basis enzo en als die goed is kan je vanzelf middendraf/uitgestrekte draf gaan oefenen en ik denk dat een instructeur je daar het beste bij kan helpen.
Wij kunnen hier niet zeggen ja geef hem zoveel been en zoveel kneepjes en dan doet ie het wel.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:36

Sheran schreef:
Dat weet je instructeur wel Tong uitsteken.

Uitgestrekte draf komt vanuit de achterhand... heel hard aandrijven heeft dus geen zin. Je moet hem van voren opvangen en bijdrijven, en op een gegeven moment de ruimte geven zodat hij zijn passen verruimt. Het neusje mag er hierbij best uit komen.

Dat wou ik ook zeggen Vork
Dus helemaal mee eens!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:08

Helaas hebben ze hier gelijk Knipoog .

Uitgestrekte draf is geen trukje dat elk paard standaard gemonteerd heeft. Het is niet gewoon eventjes met je benen schoppen en aan je teugels trekken of iets dergelijks. Voordat je een uitgestrekte draf kan uitvoeren, moet je paard er klaar voor zijn. Zijn achterhand goed kunnen gebruiken is bijvoorbeeld een must. Als je er niet klaar voor bent en je krijgt hier te horen hoe mensen het doen, dan zal je pony het hoogstwaarschijnlijk toch niet doen zoals het hoort.

Is jouw paard er klaar voor? Dat kunnen wij niet beoordelen vanachter ons schermpje helaas. Ben jij er zelf klaar voor? Weten we ook niet. Loopt je pony netjes zoals ze hoort te lopen? Kunnen we ook niet zien.

Alleen een ervaren persoon die bij je is (en let goed op, niet iedereen die beweert ervaren te zijn is dat ook, maakt niet uit hoe lang ze al paardrijden!) kan zien als je pony en jij echt toe zijn aan een uitgestrekte draf.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:49

--> RT-P

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:35

Heb je geen les dan? Je kan het beter aan 1 iemand vragen die je overal bij helpt dan deze honderden die hier op bokt zitten. Dan krijg je toch allemaal andere verhalen. Knipoog

Chaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:24

idd. je kan beter een instructeur die je les geeft nemen . alles zelf aan leren kan slechte gevolgen hebben . voor je paard en jou zelf . want jullie 2 raken er zelf alleen van in de war . om het op een foute manier te doen Lachen les nemen leer je veel van Knipoog