Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Eliine schreef:Gooit hij ook de hogere sprongen eraf, of alleen de lagere, of juist alleen de hogere?
Ik ken paarden die bij 40 cm de moeite niet nemen en pas gaan springen zodra het een beetje hoog wordt. Dat zou ook de oorzaak nog kunnen zijn, maar ik weet dus niet of hij het bij elke hoogte doet of niet.
Het kan natuurlijk ook dat hij het een beetje zat is, en het weer wat uitdagender moet worden. Probeer eens wat 'enge' hindernissen uit. Het probleem zit m niet in het weigeren, dus misschien is dat een idee om hem weer wat alert te krijgen.
nieky1993 schreef:Eliine schreef:Gooit hij ook de hogere sprongen eraf, of alleen de lagere, of juist alleen de hogere?
Ik ken paarden die bij 40 cm de moeite niet nemen en pas gaan springen zodra het een beetje hoog wordt. Dat zou ook de oorzaak nog kunnen zijn, maar ik weet dus niet of hij het bij elke hoogte doet of niet.
Het kan natuurlijk ook dat hij het een beetje zat is, en het weer wat uitdagender moet worden. Probeer eens wat 'enge' hindernissen uit. Het probleem zit m niet in het weigeren, dus misschien is dat een idee om hem weer wat alert te krijgen.
dit was eerst het geval hij sprong geen lage hindernissen alleen maar hogere.
ik doe nu veel dresuur enzo en veel afwisseling dusja ik heb eergisteren gewoon heel veel balkjes gedraaft en in het begin struikelde die de hele tijd, keek niet waar hij liep en hefde niet op, daarna gelukkig weer normaal keek hij heel goed, ga vandaag eerst eens dresuur doen en daarna ook weer balkjes draven en stappen en dan cavaletti's draven, dus ik hoop dat dat helpt,, ga dit eens eerst een paar daagjes doen en dan kijken of hij daarna een sprongetje wel doet
amillia schreef:het kan zijn dat jij bij elke sprong je paard in de mond trekt doordat je ervaring te weinig is, maar hoe minder je paard springt hoe zachter het voor z'n mond
MissArianne schreef:Het is inderdaad ook een idee om wat andere dingen tussendoor te doen.
Niet alleen maar springen, springen, springen.
Ben het ook eens met Bienotje.
Als het daar niet aan ligt, en hij tilt zijn voorbenen gewoon niet meer op
kun je misschien proberen om een tikje met de zweep op zijn schouder te geven.
Dan is hij ervan bewust dat hij zn benen op moet tillen.
Sodeletuut schreef:Het kan ook zijn dat je zadel niet goed meer past, dat had ik ook met mijn paard, ze wilde absoluut niet springen, nog geen 20 cm. En toen ging ik kijken en was de boom inderdaad te smal geworden. En een week later ging ik zonder zadel springen en sprong ze alles met pleizer.

Emmaa_ schreef:Misschien iets rustiger aan doen?.
Voor zover ik uit jou verhaal op kan maken, train je vrij vaak.
Maak je niet druk, rustig aan, en het komt vanzelf goed.
Anders zweepje erbij en bij de afzet een tikje.
Misschien komt het omdat je pony niet voorwaarts genoeg is tijdens de "aanloop" ?