probleem met het landen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustMeDJ

probleem met het landen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:41

Hoi allemaal, Heb een klein (groot) probleempje. Vandaag gingen we weer beginnen met springen. eerst balkjes over balkjes. Toen over 1 sprong dat ging goed. Alleen toen deden we een inuitje dat ging minder. De eerste sprong gaat dan goed alleen bij de tweede gaat het me allemaal een beetje te snel, het gaat goed als hij over de hindernis gaat alleen bij het landen is het een ramp! Ik kom niet echt bepaald terug op het zadel Clown Want ben niet zo snel met het zitten op me zadel als het paard terug komt op de grond. Hierdoor schiet ik vooruit en ben ik dus paar keer op zijn nek beland en 1 keer op de grond Hamer Rolleyes

Heeft er misschien iemand een handige tip? Ik weet dat ik weer trg moet komen in het zadel en me schouders naar achteren moet houden. Maar het klinkt allemaal zo makkelijk Bloos

JustMeDJ

Re: probleem met het landen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 22:43

eerst balkjes over balkjes. Sorry typ fout ik bedoel eerst stappen over balkjes.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 11:25

boven de sprong niet te veel naar voren zitten maar terugblijven in je schouders.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:30

Ik ga geheel met Lielle mee, hou je hakken laag. Verlichtte zit betekend niet dat je je bovenlijf naar voren moet brengen. Dat je niet zo snel terug gaat zitten is naar mijn idee juist wel goed - sommige ruiters vallen terug in het zadel, dat is niet prettig voor de rug van je paard Knipoog

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 21:01

Okee als het weer wat redelijker weer is dan gaan ik dat proberen!

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:14

Zorg dat je altijd je evenwicht op je beugels hebt. Je kan om te oefenen van te voren al in de verlichte zit gaan, dan kan je tijdens de sprong(en) je concentreren op hoever je mee moet gaan met je paard.

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:27

Volgens mij is het gewoon een kwestie van oefenen. Je lichaam moet wennen aan de beweging, vind het nu te snel. Door training wordt dit vanzelf beter,

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 14:34

Lilke schreef:
Volgens mij is het gewoon een kwestie van oefenen. Je lichaam moet wennen aan de beweging, vind het nu te snel. Door training wordt dit vanzelf beter,

Ik denk dat je gelijk hebt Knipoog Heb alleen nog maar geoefend op een enkel sprongetje, en voor de rest heb ik eigenlijk nog nooit echt gesprongen. haha Clown

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:10

terug blijven zitten op de sprong, knieen in t zadel, druk op de beugels houden -> hakken omlaag. je probleem is gewoon je balans, dat moet je leren. komt goed, gewoon blijven oefenen

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:37

Als je nog niet zoveel gesprongen hebt moet je proberen de voorwaarden te scheppen voor een goede start. Ga lekker sprongetjes aanrijden in de verlichte galopzit dan hinder je het paard niet, jij krijgt geen knal onder je gat als je te laat uit het zadel komt en je hebt je gewicht op de beugels (daarmee verlies je het evenwicht bij neerkomen gewoon veel minder snel). Als je dan je gevoel beter ontwikkeld heb, kun je verder gaan.