Fleurtje ben ik sinds enige tijd weer actief aan het rijden, maar ik hou het bij de basis. Geen (te) moeilijke oefeningen meer, wat stelling hier en daar is het moeilijkste dat ik nu doe. Verder richt ik me alleen op het actief aan het been rijden, rechtrichten, soepelheid in haar lijf brengen en gewoon braaf buitenritjes kunnen maken.
Nu is ze vooral in de bak, buiten minder, erg langzaam. Ik krijg wel reactie op mijn been, maar dat effect is na een paar passen alweer weg. Ik kan haar een paar pasjes voorwaarts rijden, maar daarna valt ze uit zichzelf terug naar haar (te langzame) basistempo. Dit is in alle gangen, maar vooral in de galop. Als ik overgangen rij, let ik er extra op dat ik meteen reactie krijg, en dat lukt ook, maar het algehele tempo ligt gewoon te laag en ik wil niet bij elka pas drijven. Zou dit aan haar conditie kunnen liggen? Houdt ze het gewoon niet vol? Ze is van zichzelf ook errug rustig, ze raakt niet gauw ergens opgewonden van, en als ze dat wordt dan is het heel gauw weer over.
Wat kan ik hieraan doen?