Paard wil buiten alleen maar rennen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonaire

Paard wil buiten alleen maar rennen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 10:55

Hallo,

Sinds 5 maart heb ik mijn eigen paardje, samen met mijn zusjes delen wij Pirelli. Binnen een schat van een paard, mijn jongste zusje (7) rijdt er zo mee weg. Maar nu, zodra we naar buiten gaan heeft meneer maar een doel voor ogen, rennen. We wonen aan de rand van de duinen en het strand in Den Haag. Het eerste pad wordt vaak eerst gedraafd, en daarna gegalopeerd, maar in galop trekt hij me er uit! Ik heb totaal geen controle, hij rent zo met me weg.. Ik rijdt binnen altijd met dubbelgebroken watertrensje, maar buiten met stang. Ook een stang heeft gewoon geen effect! Hij rent nog steeds weg!

Nu moet ik zeggen dat hij als hij eenmaal stapt, hij niet zomaar weg rent. Misschien wat dribbelig, maar niet in eens aan de kletter. Als ik draaf doet hij het de ene keer braaf, de andere keer spurt hij weg. Het verschilt een beetje.

Omdat het misschien aan zijn energie ligt, longeren we of rijden we altijd voordat we naar buiten gaan. Maar ook zonder enig effect..

Heeft een van jullie enig idee wat te doen? Ik had zo gehoopt lekker relaxte buitenritjes te kunnen maken, maar met zo'n race eend is het alles behalve relaxt en ontspannen..

Alvast bedankt,

Groetjes, Bonaire.

paardje2005

Re: Paard wil buiten alleen maar rennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:02

Wat is als eerste zou doen is niet constant op hetzelfde pad draven of galopperen. Anders gaat hij zelf al bedenken dat hij moet galopperen.

Misschien eerst maar niet meer galopperen tot hij rustig kan stappen en draven. heb je dan volledige controle, dan maar weer eens een klein stukje galopperen.

Probeer hem bezig te houden tijdens de stap en draf, beetje schouderbinnenwaarts enz enz.. dat hij het te druk heeft met jou dat hij niet meer kan bedenken er vandoor te gaan. schijnovergangen rijden enz..werkt ook goed..

Inderdaad even flink longeren of rijden in de bak.

Staat hij op de wei?

midgie

Re: Paard wil buiten alleen maar rennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:19

Ja zou ook zeggen ga eens een tijdje stappen, longeren vooraf bouwt alleen maar een berg conditie op en gaat hij alleen maar harder.
Een ander bit helpt niet ja misschien even , wat wil je daar mee bereiken??
Gewoon stappen en zelf het tempo bepalen, ik heb zelf ook zo`n heethoofd en die rij ik bitloos , reageerd ze beter op dan bit, misschien een optie om eens te proberen.