Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ze zijn momenteel bezig met een bak te maken, als deze klaar is, ga ik echt aan de slag, uiteraard nog niet heel fanatiek, maar wil dit jaar wel de 3 basisgangen hebben en dat er een goeie stuur op zit. Volgend jaar voorjaar wil ik pas een beetje serieuzer aan de slag wanneer hij bijna 4 jaar is. schattemaud schreef:Ze staat nu in een grote weide en dat bevalt me zeer goed. Maar om in dat weiland een zadel erop te leggen, te longeren etc gaat wat moeilijk. Tenminste als ze aan de loop gaat dan zit ik mooi in de penarie.
Raden jullie het aan om haar met 3jaar naar een andere stal te halen, zodat ik naast het weiland ook een paddock of bak ter beschikking heb. Dat is voor het beleren wel fijner.
MysticTinker schreef:schattemaud schreef:Ze staat nu in een grote weide en dat bevalt me zeer goed. Maar om in dat weiland een zadel erop te leggen, te longeren etc gaat wat moeilijk. Tenminste als ze aan de loop gaat dan zit ik mooi in de penarie.
Raden jullie het aan om haar met 3jaar naar een andere stal te halen, zodat ik naast het weiland ook een paddock of bak ter beschikking heb. Dat is voor het beleren wel fijner.
Als je besluit om met 3 jaar alleen zadelmak te maken, dan is het een goede oplossing om wat weideprikkers te kopen, van die witte dunne paaltjes, en een stukje lint, en dan gewoon in de wei een roundpen/longeercirkel van 15 of 20 meter doorsnee te maken. Daar kun je dan makkelijk werken. Zadelen, beetje longeren, en ook al even hangen of opstappen en een rondje stappen kan daar prima.