Neusje eruit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

levine

Neusje eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:41

Sorry ik wist even geen betere titel Clown
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar ik kon niets vinden, vandaar dat ik hier mijn vraag even neer zet Knipoog Het rijden gaat de laatste tijd erg goed, Chelize loopt lekker ontspannen, en mijn houding is ook al met sprongen vooruit gegaan. Ze komt alleen wel vaak erg diep, nu mijn vraag: hoe kan ik haar hier uit rijden zonder de ontspanning en nagefelijkheid te verliezen?
Ik heb vaak les, maar ik ben toch benieuwd naar jullie adviezen Knipoog

bulck

Re: Neusje eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:55

hey dit diep gaan of duiken gelijk wij dat hier wel een zeggen, komt voor uit te weinig balans, tempocontrole en verkeerd werkende hand. ik zal dus aanraden om je paard meer voorwaarts te rijden, waarbij hij zelf moet lopen dus niet te hard helpen met je hand en dergelijke. de motor van je paard zit vanachter dus deze moet eerst opgezet worden. verder moet je ervoor zorgen dat ie mooi tussen je twee benen en teugels lopt. je zal merken dat als je laat aantrekken op een recte zijde (neem bvb tweede hoefslag) dat je paard naar een kant zal neigen te gaan. dus je paard is dus nog niet rechtgericht. dus hierop zal je moeten gaan oefenen, hierover kan ik lang schrijven maar neem een goede lesgever. basis moet zijn dat het paard zelf leert lopen, als je merkt dat dat niet meegegeven wordt tijdens trainingen kan je beter op zoek naar een andere. nagevelijkheid en ontspanning zijn dingen die je verwezenlijkt als bovenstaand in orde is. oefeningen op rechtrichten zijn, schouderbinnenwaarts (op benen gereden en met juiste zithulp, niet op teugels),wachten op been +aanzet appuyement (hierbij letten op stuwen van vanachter en zorgen dat ze niet over schouder wegvallen, indien laatste wel gebeurd direct wijken naar hoefslag), verder veel tweede hoefslag rijden. controle tempi waarbij je let op het actief aantreden en terugkomen, dus op de zit en beenhulpen waarbij het paard rechtgericht blijft)
hoop dat je hier wat mee bent

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 22:15

Dank je wel!!! Je hebt helemaal gelijk, ik merk namelijk ook, nu m'n houding beter geworden is, m'n benen stiller liggen en m'n handen rustiger staan het al een stukje beter gaat (het aandrijven gaat namelijk een stuk fijner Knipoog ). Ik denk dat ik snel terug grijp naar een stukje zekerheid, door haar altijd te controleren, met haar reactie dat ze te diep komt tot gevolg. Ik zal hierin gewoon moeten gaan durven te proberen.....

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 15:21

Zijn er meer mensen met dit zelfde probleem?

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:07

ja ik !
ik heb een hele zachte hand voor hem, maar mijn pony gaat gewoon met zijn neus op de borst zich kroppen..
wat bulck zegt klopt indd allemaal..
alleen het voorwaarts rijden hoeft niet te kloppen, mijn pony wil te voorwaarts en maakt te kleine passen waardoor hij gaat dribbelen..
ik probeer hem te laten lopen met zo weinig passen naar de overkant..
Maar het actief van achter rijden vind ik toch wel moeilijk, aangezien hij snel duikt op de voorhand/borst.
hij is laatste tijd wat minder stabiel merk ik indd.