Ik zit met een probleem. Ik sta nu sinds 8 maanden op een nieuwe stal. Het is een hele mooie stal met ruime boxen en heel veel land. Ik kom van een stal die kleine boxen had en heel weinig land.
Gizmo is altijd een vrij rustig paard geweest. Hij kon wel eens rennen of bokken maar hij was over het algemeen erg braaf! Nu is hij sinds 8 maanden echt super schrikerig!
Alles vind hij eng en springt hij voor weg of rent hij naar de andere kant van de bak.
Hij bokt nu ook veel vaker. Buiten was hij echt verschrikkelijk maar ik merk dat dat nu al beter gaat(sinds 1 week)!
Alleen in de bak merk ik vrijwel geen vooruitgang(Al 8 maanden lang niet!).
Hij kan super goed lopen maar hij springt er zo vaak vandoor dat ik het wel uit me hoofd laat om nu te starten!
Ik zou zo graag willen dat ik hem weer kan rijden zoals hij vroeger was.
Daarbij komt ook nog eens bij dat ik soms bang ben. Ik stap niet bang op maar als hij er 5x fanatiek vandoor gaat of bokt krijg ik angst
Nou stop ik echt nooit voordat hij de bak helemaal rond stapt draaft en galopeerd. Maar het is gewoon echt heel vervelend zowel voor hem als voor mij.
En nou ben ik net 1 weekje terug van vakantie en op vakantie heb ik een paar x paardgereden en daar is gewoon gebleken dat ik op een ander paard totaal geen moeite hebt met steigeren bokken of rennen of opzij springen. Terwijl ik het niet uit m'n eigen paard krijg! Heeft iemand tips???
) zich gewoon nog niet zo zeker zonder toen de tijd zijn beste vriendje.