ik heb een probleempje met mijn merrie, ze is nu ies langer dan 1 jaar onder het zadel (ik heb haar niet zelf zadelmak gemaakt en weet ook niet hoe dit gegaan is) ze kan leuk lopen en ik heb op zich wienig te klagen alleen het einigste is dat ze niet echt heel constand blijft in de aanleuning, ze is van zichzelf snel afgeleid en heeft een wat drukker en onrustig karakter.
ze heeft de neiging om haar hoofd hoger in te stellen als ze in de buurt van de uitgang is (ze mag graag de stalling en de andere paarden in de gaten houden), ik geeft dan meetsal een ophouding met me binnenhand en leg me binnenbeen er aan. vaak komt ze dan iets tegen de hand en laat dan weer los, waarna ik ook direkt me binnenhand ontspan.
verder komt ze ook met haar hoofd omhoog als ik een overgang rij bv stap - draf.. (misschien dat ik dit fout doe, iemand tips?)
en wat me op viel is dat als ik haar ruimte geef en uitnodig om haar hals wat meer te strekken, ze begind te duiken. haar neusje komt er dan niet echt mooi uit, ze houd dan meer haar neus naar haar borst en zakt met haar hoofd.
misschien is dit normaal in de tijd dat ze nu onder het zadel is? en misschien dat jullie mij tips kunnen geven om hieraan te kunnen oefenen.