Voor me uit kijken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oonax

Voor me uit kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 09:26

Ik heb de verschrikkelijk gewoonte aangeleerd om steeds naar beneden te kijken. Ik heb de neiging om constant naar mijn paard te kijken en hierdoor valt mijn houding natuurlijk in het water. Mijn schouders gaan automatisch mee naar voren.

Wanneer ik les heb en er op gewezen wordt lukt het vrij goed om goed te zitten, maar wanneer ik alleen rijd betrap ik mezelf er constant op. Wanneer ik met andere dingen bezig ben en geconcentreerd wordt vergeet ik het gewoon.
Tijdens het uitstappen oefen ik erop om netjes te zitten met mijn ogen dicht en proberen te voelen wat het paard doet ipv van er naar te kijken.

Iemand naast de bak zetten die me er op wijst zou de oplossing zijn maar ik sta niet op een manege ofzo dus veel mensen zijn daarvoor niet beschikbaar. Bloos

Dusss... als er iemand tips heeft! Shoot Haha!

Jana_en_Ik

Re: Voor me uit kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:31

je cap een stuk verder omlaag over je ogen trekken. Dan moet je je hoofd wel hoger brengen om te zien waar je rijdt Clown (maar dan nog kan je hoofd naar beneden knikken Tong uitsteken)

stitchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:32

Is moeilijk eigenlijk moet je het heel de tijd tegen jezelf zeggen want er is volgens mij geen echte oplossing voor

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:38

Bandje opnemen met: "Kijk voor je uit ****" "Kijk voor je uit ****" en dan zo gaan rijden ??

Of laat je paard eens gewoon lopen, zijn eigen gangetje, en jij de hele les alleen maar focussen op vooruit kijken. Niet focussen of wat je paard moet doen of hoe hij erbij loopt, maar op jouw blik

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:36

Ik had hier ook altijd de neiging toe en ook mijn schouders te veel naar voren laten hangen. Sinds kort zijn we verhuisd en staan de paarden aan huis, bijna nooit iemand die kijkt, ben toch zelf meer op mijn houding gaan letten, gaat goed geloof ik.