aanleuning van de bakrand zoeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvet1988

aanleuning van de bakrand zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:52

Ik heb dus een probleem met het rijden op de rechterhand. M'n paard gaat op de rechterhand heel erg tegen de bakrand aanleunen. Dit doet ze aan de ene kant van de bak veel erger als aan de andere kant en op de linkerhand doet ze het helemaal niet.

Nu weet ik dat dit topic al geplaatst is maar dit gaat niet om een jong paard maar een paard van 19 die al m dressuur gekopen heeft en dit bij de eigenaresse nooit gedaan heeft. Ik heb m'n been en m'n teugels er goed bij maar nog blijft ze dit doen

Heeft iemand misschien tips? En waarom op de ene hand wel en op de andere hand niet en aan de ene kant van de bak wel en aa de andere kant niet?
Laatst bijgewerkt door yvet1988 op 29-07-08 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Wulensa

Re: aanleuning van de bakrand zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:29

waarschijnlijk heb je de buitenteugel er niet goed bij. Wanneer je 8 jes gaat rijden en op de 2e hoefslag leer je goed zelf te rijden (op 2 benen / 2 handen gelijk).

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:23

Zou het kunnen dat je zelf scheef zit?

Mijn paard doet dit ook, maar dit komt door een pijnlijke aanvaring tussen de rand en mijn knie waardoor ik nou scheef ga zitten en hem onbedoeld juist naar de rand toe druk..

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 08:27

Ja dat zou ook kunnen omdat ik inderdaad ook iets aan mijn knie heb alleen snap ik niet waarom ze het aan de linkerkant van de bak niet doet en aan de rechterkant wel.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:34

Waarschijnlijk vind ze een kant van de bak 'eng' en de andere kant niet. Probeer vooral veel op de 2 de hoefslag te rijden. Schoudervoor wil ook helpen. Wijken vanaf de hoefslag naar de middenlijn. Dus eigenlijk scherp maken aan het been waar ze doorheen wil lopen.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:35

Heb je wel eens geprobeerd hoe je paard het bij een ander doet? Als ie het daarbij niet doet, heb je de kans dat het idd van je knie af komt.
Succes!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:39

Dit is voor mij de reden dat ik altijd met elk paard ( dat enigszins in staat is op zijn eigen benen te bewegen ) op de binnenhoefslag rijd. dan ben je gedwongen je paard recht te houden tussen je twee benen. Dat is ook mijn tip: rijd constant op de binnenhoefslag. Je paard kan geen aanleuning zoeken aan de rand, en je bent zelf gedwongen je paard recht te houden, en dus zelf ook recht te zitten. Het is in het begin lastiger, maar je hebt er echt veel profijt van.

yvet1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 11:13

ja ik ben de enige die er op rijd dus ik weet niet hoe ze het bij andere doet. Vroeger in ieder geval nooit bij de eigenarese dus het zal wel aan mij liggen haha. Zal eens gaan oefenen met op de binnenhoefslag rijden als ze weer beter is. Heb dat al een aantal keren geprobeerd en ze heeft er toch wel moeite mee.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:30

op de tweede hoefslag rijden

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:39

erleyne schreef:
Dit is voor mij de reden dat ik altijd met elk paard ( dat enigszins in staat is op zijn eigen benen te bewegen ) op de binnenhoefslag rijd. dan ben je gedwongen je paard recht te houden tussen je twee benen. Dat is ook mijn tip: rijd constant op de binnenhoefslag. Je paard kan geen aanleuning zoeken aan de rand, en je bent zelf gedwongen je paard recht te houden, en dus zelf ook recht te zitten. Het is in het begin lastiger, maar je hebt er echt veel profijt van.

inderdaad het is effe doorbijten Haha! haha Weet er alles van,

arabiernrps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:06

ik zou op de 2e hoefslag gaan rijden en je benen er goed bij houden.
je paard kan dan geen aanleuning zoeken aan de bakrand.

dan moet jij je paard wel recht houden.
ieder paard heeft een goede en een slechte kant
mijn paard heeft op de rechte hand minder moeite met oefeningen dan op de linkerhand .
probeer een beetje schoudervoor te lopen op de moelijke kant

veel succes

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:13

mijn paard deed dit in het begin ook en nu soms nog wel
de oplossing; op de binnenhoefslag rijden; goed buitenteugel en bene gebruiken zodat je het paard op de binnenhoefslag houdt
en veel oefenen; op de binnenhoefslag rijden is een stuk moeilijker en verlangd meer ervaring; je moet het paard dan echt op 2 teugels en benen rijden om het paard rect te houden

bosperdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:59

Ja inderdaad, op de 2e hoefslag of nog verder van die bakrand af, en dan goed opletten dat je hem recht hebt.