Gezocht! zeker kijken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TokioH

Gezocht! zeker kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 11:59

hoi ik heb nogal veel problemen met het hulp geven met mijn benen...

1: mijn voeten verschuiven altijd in de stijgbeugels, ik mag ze zo hoog of zo laag hangen als ik wil ze staan nooit stil.
2: ze gaan altijd uit de stijgbeugel wat ik zeer abetant vind. ( bij gewoon stap blijven ze zoals ik wil )
3: ik een pinquinhouding heb zoals ze het zeggen.

toen ik nog privé lessen had bonden ze mijn voeten vast in de stijgbeugel zodat ze niet konden bewegen.

ik zou graag lessen hiervoor krijgen voor mijn voeten.. zou dit bestaan? zoja zou iemand dit aan huis komen doen omgeving limburg ( België )

heeft er hier nog iemand last van? wat heeft hij/zij dan gedaan?

Maartje_M

Re: Gezocht! zeker kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:04

Zitles nemen. Als ik mijn houding moet verbeteren heb ik het liefste dat iemand een half uur lang alleen maar roept wat er mis is. Hoe vaker ik het hoor, hoe beter ik het weet, hoe meer ik erop let.

TokioH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 12:05

Maartje_M schreef:
Zitles nemen. Als ik mijn houding moet verbeteren heb ik het liefste dat iemand een half uur lang alleen maar roept wat er mis is. Hoe vaker ik het hoor, hoe beter ik het weet, hoe meer ik erop let.

waar zou je zo zitlessen kunnen nemen?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:06

Neem schoenen met veel grip en stijgbeugelrubbers met veel grip, misschien kan je ze dan al beter erin laten.
En verder ga ik mee met zit les nemen. Die kan je overal wel in de buurt vinden, gewoon even op internet zoeken

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:09

Als het goed is, kan iedere instructeur je zitles geven, dus gewoon even bij je eigen insturcteur navragen Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:15

Ze bonden je voeten vast??
Laten we er maar niet over na denken wat er had kunnen gebeuren als je er af viel! Bloos

Ik adviseer je om een intructrice te zoeken die je les kan geven.
Plaats bijvoorbeeld een advertentie op Marktplaats of Bokt.

Succes.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:11

Up_to_Date schreef:
Ze bonden je voeten vast??
Laten we er maar niet over na denken wat er had kunnen gebeuren als je er af viel! Bloos

Ik adviseer je om een intructrice te zoeken die je les kan geven.
Plaats bijvoorbeeld een advertentie op Marktplaats of Bokt.

Succes.

Als dat hetzelfde is als wat ik met mijn instructie wel eens gedaan heb, dan bedoelt de TS dat haar beugels met een strotouwtje aan de singel werden vastgemaakt, zodat je je voeten niet meer kan bewegen, kan ernaast zitten, maar zo werd het bij mij gedaan. Is niet zo gevaarlijk hoor, maar wel flink pijnlijk als je nogal bewegende voeten hebt Tong uitsteken .
Verder als advies voor de TS, neem inderdaad zitles.. Er bestaat trouwens ook een soort stijgbeugel die speciaal is gebouwd op grip.. Even kijken of ik een voorbeeld kan vinden.
http://divoza.com/shop/a.visit/4885ea64 ... a8c0640707
In combinatie met de bijbehorende schoen zou dit heel veel grip moeten opleveren heb ik gehoord van iemand die er ervaring mee heeft ( zelf jammer genoeg geen ervaring mee ). Maar het nadeel eraan is natuurlijk dat het 't eigenlijke probleem alleen maar verdoezeld en niet wegneemt, dus ik zou toch voor zitles gaan. Succes ermee.

EDIT: Link doet het niet zie ik, ik heb het over de MH Quick release beugel SCS3, onder andere te koop op de site van divoza, dus je kan hem even opzoeken.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:39

dat heeft dan toch vooral te maken dat je geen druk houd op de beugels? bij mijn kindjes is dat opgelost, waneer ik extra veel aandacht besteedt aan het uitdrukken van de hakken vanuit de knie, en niet vanuit het bovenbeen (ja beetje moeilijk zo uit te leggen, normaal druk ik eens extra op de knie Clown )

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:43

Mijn instuctrice die dramde het gewoon in m'n hoofd.
Pascaline; voeten! Pascaline; voeten!

Ik kon het wel, alleen zodra ik echt geconcentreerd was op het paardrijden kon ik weer Doei! 'en naar me houding.

Kwestie van de hele tijd eraan denken en het heeft bij mij zeker geholpen.
Aan het begin doet het nogal pijn aan je voeten etc maar als je dat eenmaal gewend bent voel je het niet meer!

Succes! Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:46

als je nou toch je beugels wilt vast binden doe dat dan met
die dikke post elastieken .. wel degelijke nemen (geen oude die op het punt staan van breken .. als het spontaan breekt en tegen je paard komt reageren ze in de regel niet fijn Duivel )
wel breken ze als jij van je paard valt , wat wel zo veilig is

verder zou ik bij je eigen instructeur zitles vragen
het is een kwestie van gewenning
in het begin kom je niet veel verder dan de stap , je houding
moet een automatisme worden
en kleine foutjes sluipen er bij iedereen in
(ik vraag ook regelmatig een kennis van mij om eens een kwartiertje te "schelden"op me Bloos )

marrie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:26

Vastbinden vind ik erg gevaarlijk.
Zitles nemen os denk ik wel belangrijk

Vernaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:52

vastbinden kan best gevaarlijk zijn! Neem zitlessen aan de longe, werkt erg goed!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:02

dat probleem heb ikook af en toe. En pas geleden hadden ze nieuwe grip gekocht voor de stijgbeugels. en toen bleef ik dus vastzitten Clown
opzich wel goed maar als ik dan met me voet erin gleed kreeg ik ze ook nioet zo moeilijk weer goed Vork

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:42

RUI-->RT-P