Meer verruimen in draf en galop met een Fries

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannegeurtje

Meer verruimen in draf en galop met een Fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 10:44

Ik start momenteel L2 met mijn verzorgfries en heb 3 winstpunten. Ik krijg altijd het commentaar dat hij meer moet verruimen in draf en galop tijdens midden draf/galop. Heeft iemand hier tips voor? De basis is goed, naar mijn idee verruimt hij wel iets, maar niet voldoende. Hij is 18 jaar en nog steeds leergieirig. Ik zat zelf te denken aan het gebruiken van balkjes? Maar dat is alweer zo'n lange tijd geleden. Hoe ruim moet je die leggen in draf in het begin?

Sanne

Romyv

Re: Meer verruimen in draf en galop met een Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:12

Balkjes is een goede oefening..

Wat je zonder balkjes kan doen in je fries goed terug rijden op het achterbeen en daar vanuit laten vertrekken.. dan heeft ti de ruimte ook om ruimte te pakken.. Dus eerst heel erg terug en van achtere naar vore toe verruimen ipv gas geven..

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:23

inderdaad zorg voor geod verschil tussen de arbeidsdraf/arbeids gallop en de middendraf/middengallop. Het is niet zo dat je paard echt veel sneller met gaan draven maar dus zo als je jury ook al zegt gaat verruimen(wat dus wel een beetje sneller gaat dan). Wat ik altijd doe is voor beetje bij mij houden en goed weg trekken vanuit het achterbeen.

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 10:17

Hi, ik weet inderdaad wel wat de bedoeling is, maar mijn Fries is daar niet zo goed in, vandaar dat ik om tips vraag om dit bij hem te verbeteren.

Weet iemand dan hoe ver balkjes uit elkaar horen te liggen voor een Fries van 1.61 voor de arbeidsdraf?

Groetjes Sanne