Natuurlijk dat het ook nog wat lijkt
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Urielle schreef:Met balkjes heb ik de korte stap van mijn paard verbeterd naar een stap die incidenteel zelfs een negen scoort
. Wat je vaak in de proeven ziet is dat de ruiter gaat duwen , been gaat geven en vanalles en nog wat. Met als gevolg dat je een mooie korte dribbelende of aandravende middenstap krijgt. En als ze dan afgroeten bij A , in alle rust de baan verlaten, zelf ontspannen ,de teugels iets langer laten dan rolt er soms zomaar een middenstap uit
Joyced schreef:Je moet hem gewoon een beetje langere teugel geven,en in het ritme been geven

Henrieke schreef:Joyced schreef:Je moet hem gewoon een beetje langere teugel geven,en in het ritme been geven
Onzin, dat werkt niet. Heb de teugels ook niet (te) kort dus en oefen ook veel met lang en laag dus.
@Monsters; Ja dat is waar, maar dan zien ze iig dat ik het geprobeerd heb. Als ik hem lange(re) teugels geef dan zeggen ze ook weer van, het is geen hals strekken wat je moet doen!