paard heeft moeite om vanuit de achterhand aan te draven..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

paard heeft moeite om vanuit de achterhand aan te draven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 11:02

Bij de training van Floris, een 13jarige nrps ruin, lopen we tegen het volgende probleem aan. Hij komt bij het aandraven iets omhoog vanuit de aanleuning, omdat hij zijn achterhand er te weinig ondergooit. Als hij diep en rond mag lopen is het geen probleem, maar vanuit een meer opgerichte houding lukt het hem niet. Hij is wel aan het been en we rijden heel veel schijnovergangen. Ook wordt hij gelongeerd met pessoa. Iemand nog tips hoe we dit kunnen verbeteren? Hij wordt vier keer in de week getraind in de les, dus we hebben regelmatig instructie... Knipoog

Romyv

Re: paard heeft moeite om vanuit de achterhand aan te draven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:41

Heb je misschien wat (rij) fotos van je paardje? Het eerste wat in mij opkomt is dat die een wat hoog kruis of stijl achterbeen heeft waardoor die moeite heeft zn achterbeen onder te zetten of zn ontspanning te bewaren tijdens het onderzetten waardoor je contact met het achterbeen weer net zo hard verliest!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 13:50

Bedankt voor je reactie, ik snel eens wat foto's in mijn profiel zetten. Ik heb wel een paar oudere, maar toen was ie pas net bij ons. Hij heeft waarschijnlijk een poos stil gestaan en zn bespiering is nu al heel anders..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:58

het gaat niet direct over bespiering maar meer over exterieur/bouw.. daar kan je ook een hoop aan zien! Ik ben benieuwd Haha!