Ik weet eigenlijk niet goed of het een rijtechnisch probleem is of met het harnachement, ik vind het een rijtechnisch probleem, maar mijn instructrice zegt dat ik een ander bit moet nemen.
Goed het probleem, Mick is de laatste maand/maanden ontzettend stug in zijn mond. Hij gaat constant hangen, en dan heb ik het gevoel alsof ik 100 KG aan mijn armen heb, met als gevolg dat ik het niet meer aankan. Ophoudingen en been geven heeft totaal geen zin, dan komt hij weer ff los, en hoppaa daar hangt hij weer.. Voorwaartser rijden, ook geen enkele reactie..
Hij neemt naar mijn gevoel het bit totaal niet aan, hij doet er niets mee, speelt er niet mee kauwt er niet op, helemaal niks. Hij laat het gewoon van links naar rechts gaan. Met als gevolg, dat bij de minste of geringste ophouding, het bit zijn mond uit gaat, alsof ik er gigantisch aan hang ..
Ik weet echt niet wat ik hier mee moet, ik heb de sperriem dr al afgehaald, de neusriem losser gedaan, zodat hij niet meer zo gemakkelijk vastpakt bij zijn onderkaak, maar helemaal niets geen verschil ..
Iemand enig idee? Ik voel me altijd zo schuldig, maar ik kom totaal niet aan de teugels, hij hangt gewoon enorm in mijn handen ..
Oh ja ik rijd met een dikke watertrens, die goedpast ..
Nog een editje, ik laat de tandarts zsm langskomen ..
volgens mij neemt ti je gewoon in de maling! Hij wilt zn achterbeen er niet onderzetten en ontloopt dat door in je handen te gaan hangen! Je moet zorgen dat je hem voor bent door snel en consenqent te reageren! ALs je weet dat ti het bv doet op de lange zijde zorg je dat je kleine stukjes rechtuit gaat en weer een figuur inzet voordat ti gaat hangen of harder gaat lopen waardoor die op zn voorhand valt en dus gaat hangen..
Dressuur is niets meeer dan je paard corrigeren voordat die de fout in gaat, je loopt momenteel een beetje achter de feiten aan!
Zoek dus voor jezelf uit wanneer die het doet en zorg dat je hem kan corrigeren voordat je deze sitiatie opzoekt zodat je het voorkomt.. ik hoop dat je er iets mee kan!
zo ver dat ti niet meer hangt.. dit is een foto genomen in de wending, dan zit zn achterbeen altijd wat verder onder dan op de rechte lijn (daarom hangen ze vaak ook op de rechte lijn en minder in de wending..) Daarbij is het achterbeen naar mijn mening iets te gestrekt, wat een teken is van weinig draagkracht..
Het gaat idd over die pony, MAAR op die foto zaten we nog niet in de dip, en was hij heerlijk losjes in mijn handen . Plus hij zet zijn achterbeen er best netjes onder ..
Ik snap eigenlijk niet waarom je die foto er bij haalt? Dat staat er imo helemaal los van ..
wacht eerst die tandarts even af en grijp niet meteen naar een ander bit. alhoewel...je rijd met een dikke trens zeg je he?
als je die indoet en je doet zijn mond open,hoeveel ruimte zit er dan nog boven het bit en zijn gehemelte? misschien is je bit juist wel te dik,zo groot is hij niet dus kan me voorstellen dat hij misschien wel een kleiner mondje heeft
hoe bouw jij je rijtijd op? doe je veel dezelfde oefeningen?
ik denk dat romy op zich geen raar punt heeft hoor. probeer je rijtijd heel afwisselend te maken zodat hij minder de kans krijgt om te gaan hangen.
kauwen op het bit is helemaal niet nodig om een goede verbinding te hebben hoor,er zijn nog altijd mensen die dat graag willen zien,maar is echt onzin.