Paard rent terug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aiketje

Paard rent terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 19:16

Hallo,

Mischien beetje een vreemd titel maar zal hier m'n probleem wat beter proberen uitleggen.
Ik ga wekelijks op wandel met m'n hafje samen met mijn moeder en haar paard... Mijn haf is gewoon van alleen buiten te gaan maar sinds kort wil ze terugrennen... Zoiezo is ze op de terugweg altijd wat voorwaartser omdat ze aanvoelt dat we terug naar de stal gaan- als ik samen met een ander paard buiten ga is ze voorwaarts maar probeert ze niks- als ik alleen met haar buitenga integenstelling geeft ze mij voortdurend het gevoel dat ze elk moment een galopje zal wagen...
Een eindje geleden was ik alleen buiten en heeft ze enkele passen proberen terugrennen maar ik heb haar gelukkig meteen terug kunnen nemen- sindsdien heb ik er geen goed gevoel meer bij om met haar alleen de baan op te gaan...
De eerste keer dat ik weer alleen buiten ben gegaan is mijn moeder meegegaan en zij had haar vast aan het longetouw- mocht ze iets proberen, maar ze zette hier helemaal geen druk op... Wanneer ik voelde dat ze opnieuw raar begon te doen liet ik haar even halthouden en dan opnieuw verder wandelen- dit heb ik enkele keren gedaan(ook als ze niet raar deed) zodat ze voelde dat ze moest halthouden wanneer ik dat wou.
Ik denk dat als we alleen buiten gaan zij terug wil naar haar weide- en wandelgenootje en dat ze daardoor probeer terug te rennen... Nu vroeg ik mij af of iemand hier ook problemen mee heeft gehad of heeft en hoe jullie dit zouden aannemen..
Alvast bedankt.

Groetjes,
Aike

angel_veerle

Re: Paard rent terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:53

hoi
ik heb een fjord. als ik buiten ga rijden alleen gaat het eerst ook goed. tot ze weet dat we terug gaan. dan gaat ze ook versnellen. wat ik dan doe als het kan is gewoon kleine voltes maken of andere opdrachten geven. zodat ze toch bezig blijft.
ik hoop dat je er wat aan hebt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:01

Het paard wat ik vroeger had deed dit ook, ik heb toen mijn moeder een tijdje mee gevraagt op de fiets, zij ging achter hem fietsen en als hij om wilde draaien, stond zij te zwaaien met een zweepje, hij keerde dan weer snel terug en liep gewoon verder. Na een tijdje was het bijna helemaal over en mijn moeder fietste dan verder achter me, ze kon dan nog wel ingrijpen als het moest. Het heeft goed geholpen, want na een tijdje deed hij het niet meer.

S_haron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:52

Die van mij gaat op de terug weg hinniken en heel hard draven.. ik heb dan ook veel moeite om hem terug te nemen.. als ik hem iets terug heb kunnen nemen blijft hij draven op de plaats! Ik neem altijd iets linkerstelling aan en leg mijn linkerbeen aan zodat hij een kwartslag draait.. dan is het tempo eruit en kunnen we weer verder.. maar hij blijft het proberen tot vervelends aan toe!