Tips wijken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Casje

Tips wijken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 18:27

Hallo,

wie heeft er tips voor mij.
Mijn paard wil ik goed leren wijken voor het been.
Maar hij wordt daar zo voorwaarts van dat hij zich er uit drukt. Gaat hij opzij dan is het vooral met zijn voorbenen.
Zweepje op kont is geen oplossing, gaat meneer alleen maar harder.
Elke goede stap wordt uitgebreid beloont.

Ook al hij geheel verzamelt is lukt het niet want raak dan de verzameling kwijt.
Aan lenigheid ligt het niet denk ik. Een simpele galopswissel kan hij goed.

Schouder voor of schouder binnenwaarts is ook nog zeer moeilijk.

Hebben jullie tips voor mij?

Groetjes

LaVieDivine

Re: Tips wijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:30

niet teveel stappen tegelijk willen wijken. Je vraagt om te wijken, maar vanaf dat hij uit mekaar valt en aan het lopen gaat,stel je hem weer recht of op zet je hem op een volte en zorg je dat hij weer netjes verzameld is en dan probeer je weer een stapje, enz ,enz

ook cirkels vergroten en verkleinen is een goeie oefening om het wijken te verbeteren...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:50

Voltes verkleinen en vergroten lijkt me een hele goede tip, kun je mooi combineren met tempowisselingen. Misschien kun je proberen eerst de achterhand te laten wijken? En dan een pas of 3, 4 dan weer volte vervolgen, beetje tempo wisselen en dan weer een paar passen. Precies wat Kynshiri zegt eigenlijk Knipoog (ik moet beter de voorgaande posts lezen)

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 23:59

op de volte is inderdaad heel goed om mee te beginnen, dan op de korte zijde 1 meter voor de hoefslag afwenden (paard is genijgd naar de hoefslag te gaan voor steun dus zal hij makkelijker zijwaarts gaan) op een gegeven moment heeft hij dit door en kan je meerdere passen tegellijk doen. BV: 2 passen wijken en dan 2 passen vooruit, als hij dit onder de knie heeft 3 passen wijken en dan 2 passen vooruit. je moet er wel om denken dat je die passen vooruit wel doet!! een paard die wijken nog niet (goed) kan wil zijn achterhand op een gegeven moment wel eens "vergeten" op een gegeven moment kan je bijvoorbeeld HXF (van hand veranderen) wijkend doen;)

Succes!!

Casje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 11:13

Hoi Allemaal,

bedankt voor julllie reacties.

Groetjes,
Casje