Mijn paard (holsteiner - Cassini I x Eika II - 10j - ruin) Cassano is de laatse paar weken erg links gesteld.
Ik rij niet anders dan vroeger en wissel goed van kant en stelling. Ik rij ook veel basis en figuren om hem lekker los te houden op beide kanten.
Hij wordt dressuurmatig gereden (schouderbinnenwaarts - travers - renvers - appuyeren - keertwendigen - galopwissels (pas mee begonnen) in stap, draf en galop) Hij is totaal niet sterk of vast op de linkse of rechtse hand.
Wel is hij volgens mij linksvoetig
Links gaat alles beter, buiging, zijgangen en galopperen. Hij plooit minder goed voor het rechtse been (maar daar wordt flink op geoefend).Nu is mijn vraag waarom is hij nu plots zo links gesteld? Als ik hem rechtdoor rij heeft hij de neiging om steeds een heel klein beetje het hoofd naar links te houden. Hij gaat er niet door vast hangen of sterk worden, maar je voelt de onbalans.
Ik probeer nu veel op de lange zijden stelling naar buiten te vragen en in mijn zijgangen en voltes niet teveel stelling te vragen.
Met het springen kijkt hij ook een beetje naar links, maar dat krijg ik na een paar sprongen wel gecorrigeeerd.
Alleen gewoon rechtdoor rijden vormt een klein probleem.
Heeft iemand tips om dit te verbeteren of weet iemand hoe dit kan komen?