Dat gaat allemaal hartstikke goed, totdat mijn vriend maar een metertje te ver weg is, dan blijft Pytsje staan en gaat ze absoluut niet meer naar voren, als ik drijf gaat ze alleen maar achterwaarts.
Mijn vriend heeft haar weer beetgepakt en toen ging ze weer maar ik wil ook wel eens alleen naar buiten. Hij moet ook het tempo bepalen, als hij niet hard genoeg fietst (arme vriend
) kan ik niet even lekker galopperen of wat dan ook. Vandaag was mijn vriend er niet. Ik had in de bak gereden en wilde de oprit van de boerderij even op en neer stappen om haar droog te stappen. Maar dit had madame ook niet in haar koppie. Haar eigenaar was er ook bij, toen ook nog een ander oud mannetje en nog een paar meisjes kwamen later. Ze hebben allemaal geprobeerd om haar mee te krijgen. De één met lieve woordjes, de ander wilde de zweep pakken maar dat mocht van mij niet en weer een ander wilde haar meetrekken..
Oplaatst is ze dan toch met het oude mannetje meegegaan die pakte haar aan het touw (deed mijn vriend ook altijd) en sprak haar toe, maar dat heeft ook zo'n 10 minuten geduurd.
Ik heb het idee dat ze mijn vriend als leider ziet bij dit soort dingen en mij wel als leider in de bak en daarbuiten maar als ik er op zit en naar buiten wil dat ze dan overschakelt naar mijn vriend, zo lijkt het in ieder geval.
maar misschien kun je wel steeds hetzelfde stukje met haar lopen, eerst aan de hand, gewoon het erf en misschien een heel klein rondje van 5 of 10 minuten, ook aan de hand. Dat heel vaak doen en haar misschien op 1 bepaald punt laten grazen of iets lekkers geven, zodat ze weet dat er iets leuks komt.