paard wil niet rechtsom!! Iemand tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marije85

paard wil niet rechtsom!! Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 21:07

Hoi hoi

Ik ben mijn paardje aan het inrijden en het gaat eigenlijk heel goed, alleen ze wil niet rechtsom lopen.
Linksom is er niks aan de hand, maar zodra we de andere kant omgaan dan wilt of snapt ze het niet.
Ze laat dan duidelijk merken dat ze dat niet wilt.

Met het longeren doet ze de beide kanten foutloos en is er niks aan de hand.

Voor de duidelijkheid, er zit dan iemand op haar rug en ik sta in het midden. Het enige verschil is dus dat er iemand op haar zit.
Ik heb geprobeerd om naast haar te lopen, maar dan probeerd ze steeds rechts van mij te lopen.
Ik denk dat ze dat doet, omdat ze niet beter weet als er iemand naast loopt om aan de rechter kant te lopen.

heeft iemand misschien tips?

Ingeeu

Re: paard wil niet rechtsom!! Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:45

Misschien vind je paardje die kant gewoon heel moeilijk, of begrijpt ze de ruiter niet. Lachen Het kan maarzo. Of misschien is rechts de moeilijke kant van de ruiter die erop zit? Is bij mij ook zo en dan gaat alles heel anders dan links Lachen
Maar verder kun je misschien eens proberen door er iemand anders op te zetten. Kun je kijken wat ze dan doet Lachen

Verder kan ik me eigenlijk niks bedenken.. Maar veel succes ermee in ieder geval Lachen

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:49

Het kan ook zijn dat het paard het zicht van de ruiter aan de rechterkant eng vindt, en daarom niet naar rechts wil draaien. Hoe is het paard zadelmak gemaakt? Welke stappen heb je ondernomen?

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 21:46

De oplossing bleek vandaag heel makkelijk, gewoon eerst op de rechterkant beginnen dan pakt ze beide kanten goed aan. hihi
Stom, ik begon altijd op de linkerkant uit gewoonte denk ik en vandaag dacht ik, ik begin eens op de andere kant en voila.