op buitenrit veelste hard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_u

op buitenrit veelste hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 22:03

ik heb dus een probleem....
als ik met het paard een buitenrit ga maken dan is ze superdruk dus ik houd haar meestal aan de lange teugel en in draf is ze ook gewoon lekker rustig ( met de lange teugel ) maar zodra ik ga galoperen maakt niet uit of ik alleen ben of met een groep dan gaat ze me toch hard en dan krijg je haar gewoon niet gestopt en ze blijft maar doorrennen totdat ze aan het einde is van een paadje ( met wandelen is ze gewoon super rustig en staat ze gewoon liever stil )

wie o wie heeft er misschien tips om er rustiger te kunnen laten galoperen ??
alvast bedankt

Alicia2u

Re: op buitenrit veelste hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:01

En als je voorop rijdt? Mijn paard gaat ook altijd hard als hij achter een ander paard aanrent, maar voorop durft hij niet zo en gaat hij langzamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:26

Galoppeer je altijd op hetzelfde pad?
En wat gebeurt er als je dit paard achter een heel dominant paard zet, zodat 'ie stomweg niet in KAN halen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:42

Misschien eens galopperen op een breed pad (tankbaan?) of iets open vlakte zodat je haar op een volte kunt zetten of "om" kunt trekken?

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 20:25

@ alicia2u; maakt niet uit of ik voorop rijdt
@ sonja; nee niet altijd op hetzelfde pad, ze doet er echt alles aan om voorop te komen
susanH; dat doe ik ook al maar ze stopt gewoon niet

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:40

Niet meer galopperen op dat pad. Het is denk ik gewoon een gewoonte die verkeerd is aangeleerd (correct me if I'm wrong). Je kan ook op een andere plek draven, dan een stukje galopperen en weer terugnemen, als ze dan weer draaft goed belonen.. Of doet ze het overal in galop? En misschien ook goed oefenen in de bak; galopperen en weer terugnemen, als je haar terugneemt goed belonen.

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 09:10

ik galopeer al niet meer op dat pad maar het maakt niet uit waar ik galopeer ze gaat gewoon hard, maar in de bak wil ze altijd liever draven als galoperen

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:14

Ik ga mee met bovenstaand: niet meer galopperen op paadjes waar je dat normaal wel doet, en juist op stukjes waar je het normaal niet doet. En dan korte stukjes, snel weer overgang naar draf of stap maken of maak onverwachte wendingen. Leer het paard op jou te wachten.

Wat je ook kan doen is een soort 'noodrem' op je paardje zetten. De One Rein Stop:
Link naar uitleg over One Rein Stop

Wie weet heb je daar wat aan. Knipoog

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:16

love_u schreef:
ik galopeer al niet meer op dat pad maar het maakt niet uit waar ik galopeer ze gaat gewoon hard, maar in de bak wil ze altijd liever draven als galoperen

Klinkt alsof hij gewoon moeite heeft met de galop. Probeer daar aan te werken in de bak. Want als hij moeilijk z'n balans kan vinden in de galop, zal hij steeds harder gaan om maar goed overeind te blijven. En dit maak ik op uit jouw verhaal omdat hij in de bak dus liever niet galoppeert. Dan heeft hij er dus moeite mee, denk ik. Probeer in de bak hieraan te werken totdat hij rustig en makkelijk kan galopperen in de bak met mooie voltes. Rijd veel overgangen van galop naar draf en draf naar galop, zodat je hem sterker maakt om goed aan te kunnen galopperen.

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 15:29

@ duke; het maakt niet uit of ik op een paadje galopeer waar ik normaal ook stap ze gaat maar hard
moeite heeft ze er niet echt mee maar ze is meer lui ze heeft van zichzelf een mooie sterke galop
hier een foto van de galop :
Afbeelding