x-benen en paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flaaf

x-benen en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 17:00

Ja, daar zat ik vanmiddag ineens aan te denken, hoe ziet dat eruit? Ik zie het misschien verkeerd, maar x-benen zijn voor mij dus dat je onderbenen uit elkaar lopen zegmaar. Steken je benen dan ook eerder af als je op je paard zit?

Edit: ik heb zelf geen x-benen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Flaaf op 12-07-08 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

shennie

Re: x-benen en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:02

Ik heb ook x-benen en heb dus meer moeite om mijn benen goed aan te leggen.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 17:09

Ik heb ook in mindere mate x-benen. wat ik merk is dat ik van de knie omhoog wel netjes kan zitten, maar moeite heb mijn onderbeen aan te leggen. Omdat ik ook nog eens een klein en smal paardje heb, heb ik erg de neiging om mijn hakken op te trekken. Met goed les kan ik dit echter verhelpen, al kost het goed aanleggen van mijn benen wel wat meer moeite.

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:49

Ik heb er ook last van ,
Mijn onderbenen de hele tijd aanleggen kost me dus veel moeite ( wat dus af en toe resulteert in een beetje wapperende onderbenen , )
Maar voor de rest heb ik ( en Luna ) er niet veel last van ..

Ze is dan ook niet direct smal te noemen ! Vork

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:52

Mijn zus heeft ook x-benen, maar ik zie niet echt verschil tussen haar en mij (ik heb o-benen)...

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:44

Kwestie van trainen en oefenen! Het hoeft geen belemmering te zijn!

Gr M

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:37

Ik heb ook x benen. Niet zo erg, maar toch heb ik ze. Ik heb geen probleem om mijn been aan te leggen

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:45

ik heb ook erge x benen en heb er wel erg moeite mee. ik kan heel moeilijk mijn knieen tegen het zadel drukken, mijn benen kunnen gewoon niet in die positie.

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:48

Ik heb ook x benen en mijn onderbenen die bungelen ook Tong uitsteken maar het is al een stuk minder dan eerst

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:50

Nou ja zeg, wat grappig dit. Ik elke keer maar denken waarom ik mijn onderbenen zo moeilijk aan kan leggen en ze wapperen soms best veel in draf doorzitten. Nou, ik heb dus ook iets x-benen, dus dan ligt het daaraan!

Hoe kun je dat verbeteren, dat je onderbenen wel stil komen te liggen?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:56

Jah, dat kun je verbeteren, maar makkelijk is het niet en het zal altijd wat meer moeite blijven kosten dan bij ruiters met normale benen. Belangrijk is dat je vooral niet gaat knijpen met je knieen, of op het ronde, achterste deel van je benen gaat zitten.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:57

Nou, wil je dan even goed uitleggen hoe je dat precies kan verbeteren...ja, niet aanknijpen met je knieen, goed in het midden blijven zitten van je zadel..

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:58

Daico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:19

Ashley__ schreef:
Nou ja zeg, wat grappig dit. Ik elke keer maar denken waarom ik mijn onderbenen zo moeilijk aan kan leggen en ze wapperen soms best veel in draf doorzitten. Nou, ik heb dus ook iets x-benen, dus dan ligt het daaraan!

Hoe kun je dat verbeteren, dat je onderbenen wel stil komen te liggen?

Haha hier net van hetzelfde hoor Tong uitsteken
Had er nooit aan gedacht dat het daaraan kon liggen! Ik heb ook ontdekt dat ik scheef zit omdat mijn een been een beetje korter is dan het andere Tong uitsteken
Zo zie je maar dat je de oorzaak soms ergens heel anders moet gaan zoeken dan wat je eerst denkt Knipoog

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:48

Ashley__ schreef:
Hier kun je mijn beenligging zien, zoals je ziet zit ik volgens mij op sommige foto's idd op het ronde, achterste deel van mijn benen?

[HAW] Bonnie @ work sinds een jaar!!

Ja, je zit inderdaad op het foute deel van je benen. dit doen veel meer ruiters, en heeft niets te maken met het feit dat je x-benen hebt.
een goede oefening is: In de gymles rek je je bovenbeenspieren op door je hak naar je kont te doen en zo een paar tellen vast te houden. Die oefening moet je ook eens doen als je op je paard zit. Je rekt dan je bovenbeenspieren en de spieren aan de buitenkant van je been iets op (één been tegelijk natuurlijk!) en als je dan je been laat zakken, zul je merken dat je meer op het platte deel van je been zit, met je tenen naar binnen en je hakken naar beneden. Je moet dat goed voelen in de spieren aan buitenkant van je been.
Ik maak hier binnenkort een item over op youtube met meer oefeningen. Zie de link in m'n onderschrift.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:53

Ik heb erge X-benen en platvoeten, mijn heupen staan ook wat naar binnen gedraaid. Als ik op een zadel zit worden m'n benen dus naar buiten gedraaid waardoor mijn voeten dus echt naar buiten gedraaid worden. Heel vervelend want ik stak dus altijd m'n voeten heel erg naar buiten. Ik heb er veel op gelet en ben nu tevreden met hoe het is, een echte anky zal ik toch nooit worden Clown
Ik merk wel dat het op een groter en breder paard makkelijker voor mij is om goed te zitten, dan liggen m'n benen ook beter aan de buik.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:18

Alicia2u schreef:
Ashley__ schreef:
Hier kun je mijn beenligging zien, zoals je ziet zit ik volgens mij op sommige foto's idd op het ronde, achterste deel van mijn benen?

[HAW] Bonnie @ work sinds een jaar!!

Ja, je zit inderdaad op het foute deel van je benen. dit doen veel meer ruiters, en heeft niets te maken met het feit dat je x-benen hebt.
een goede oefening is: In de gymles rek je je bovenbeenspieren op door je hak naar je kont te doen en zo een paar tellen vast te houden. Die oefening moet je ook eens doen als je op je paard zit. Je rekt dan je bovenbeenspieren en de spieren aan de buitenkant van je been iets op (één been tegelijk natuurlijk!) en als je dan je been laat zakken, zul je merken dat je meer op het platte deel van je been zit, met je tenen naar binnen en je hakken naar beneden. Je moet dat goed voelen in de spieren aan buitenkant van je been.
Ik maak hier binnenkort een item over op youtube met meer oefeningen. Zie de link in m'n onderschrift.

Wauw, bedankt! Hier heb ik wel wat aan. Ik heb er trouwens alleen last van op mijn pony. Eerst ook wel op mijn paard, maar daar kan ik mijn benen nu best stil houden Ja

Ik zal als ik meer tijd heb naar die link kijken Ja