Edit: ik heb zelf geen x-benen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar het is al een stuk minder dan eerst Ashley__ schreef:Nou ja zeg, wat grappig dit. Ik elke keer maar denken waarom ik mijn onderbenen zo moeilijk aan kan leggen en ze wapperen soms best veel in draf doorzitten. Nou, ik heb dus ook iets x-benen, dus dan ligt het daaraan!
Hoe kun je dat verbeteren, dat je onderbenen wel stil komen te liggen?

Ashley__ schreef:Hier kun je mijn beenligging zien, zoals je ziet zit ik volgens mij op sommige foto's idd op het ronde, achterste deel van mijn benen?
[HAW] Bonnie @ work sinds een jaar!!

Alicia2u schreef:Ashley__ schreef:Hier kun je mijn beenligging zien, zoals je ziet zit ik volgens mij op sommige foto's idd op het ronde, achterste deel van mijn benen?
[HAW] Bonnie @ work sinds een jaar!!
Ja, je zit inderdaad op het foute deel van je benen. dit doen veel meer ruiters, en heeft niets te maken met het feit dat je x-benen hebt.
een goede oefening is: In de gymles rek je je bovenbeenspieren op door je hak naar je kont te doen en zo een paar tellen vast te houden. Die oefening moet je ook eens doen als je op je paard zit. Je rekt dan je bovenbeenspieren en de spieren aan de buitenkant van je been iets op (één been tegelijk natuurlijk!) en als je dan je been laat zakken, zul je merken dat je meer op het platte deel van je been zit, met je tenen naar binnen en je hakken naar beneden. Je moet dat goed voelen in de spieren aan buitenkant van je been.
Ik maak hier binnenkort een item over op youtube met meer oefeningen. Zie de link in m'n onderschrift.