ik rij altijd zonder sporen op mijn merrie zo af en toe heb ik er wel eens een zweepje bij om haar net iets meer daar te krijgen waar ik wil.
nu was ik laatst met heer een beetje het wijken aan het oefenen. en dat ging op zich best goed, alleen vondik dat ze nog wel iets meer haar achterhand meemocht nemen. met een zweepje iets bij tikken deed werkte niet zoals gehoopt. ik dacht doe een ini mini spoortje om. dan kan ik haar mis net iets meer door duwen. om te proberen..
zo gezegt zo gedaan, in stap been aangelegd en toengeprobeer met het spoortje iets meer te vragen. alleen ze explodeerde onder me begon te bokken met dr hoofd tussen der voorbenen. dit een paar keer heb ze toen maar snel af gedaan. niks voor ons ..vond ze niet leuk dus.
op zich is dit geen probleem ik red me prima zonder die dingen, ze is niet slecht aan me been, alleen nu hoor je wel eens dat je bij sommige oefeningen wel degelijk sporen nodig hebt..
iemand ervaringen hier mee hoe los je dat dan op. ik schopte haar niet ofzo. heb heel beheerst expres in stap me been aangelegd