Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Lost je pony dat op met een bok, gewoon goed doorblijven oefenen, en rechte stukken galoppeeren, dat hielp bij mij ook igg. En je mag je pony (als het iig niet aan het zadel ligt zoals hierboven genoemd) als ze blijft bokken best een tik geven
.
. Flugel schreef:Eerst zorgen dat het zadel goed past, dat kan zeker de oorzaak van het probleem zijn. Als de pony last heeft van het zadel is het logisch dat ze bokt.
Mocht de pony (mits het zadel goed past) nog steeds bokken met aangaloperen, dan streng aanpakken d.m.v. een schop of een tik met de zweep. Jonge pony's willen tenslotte wel vaker van dit soort grappen uithalen en deze moet je zo snel mogelijk afleren.
lindake schreef:Zadel nakijken is altijd goed in zo'n gevallen want een zadel moet goed passen. Maar misschien is er ook iets anders aan de hand... Want het feit is wel dat het paard het bij de linkergalop niet doet. Mischien doe je zelf iets verkeerd als je op de rechter hand rijd. Of misschien zit het paard vast aan de rechter kant.
Ik weet niet of je les pakt maar ik denk dat een goede instructeur in ieder geval goed kan helpen.