Bergopwaarts, hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Dressage

Bergopwaarts, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 22:23

halloo,

ben lekker met mn paardje aan het rijden en het gaat steeds beter, nou wil ik haar wat meer op de achterhand krijgen, zodat ze lekker bergopwaarts ga lopen. nou weet ik dat daar veel oefening voor nodig is om je paard sterker te krijgen.
maar ik weet helemaal niet wat je allemaal kan en moet doen om het uiteindelijk te bereiken! Hoe ik ernaartoe moet werken, en alles.
misschien kunnen jullie me wat tips geven. veel tempo-wisselingen doe ik al, en dat gaat goed.
Maar wat kan ik er nog meer aan doen?

wessjuhh

Re: Bergopwaarts, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:11

Hallo, je kan ten eerste gaan proberen om je paard goed te gaan verzamelen. Als je paard goed is afgericht kun je dit op je zit voor elkaar krijgen.
Als je paard dan lekker verzameld is dan kun je extra energie van achter erin stoppen( dus meer drijven) terwijl je zwaar blijft zitten om de verzameling erin te houden.

Ik hoop dat je er iets aan hebt,
suc6

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 09:26

daar heb ik zeker wat aan!
hardstikke bedankt!

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:10

Graag gedaan Lachen

lindavenco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:29

verzamelen is echt het belangrijkst

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:30

En knap lastig om correct te doen, dus zonder dat het trekwerk wordt. Ik zou dit maar gaan oefenen onder begeleiding van een goede instructeur, en niet op eigen houtje een beetje experimentere.

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:44

eigenlijk is het al gezegd en ik sluit me er bij aan.... lekker experimenteren en voor dat verzamelen oefenen!;)

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 18:30

Zal vast wel lukken, heb een goede instructrice, en mijn moeder heeft ook genoeg ervaring met dresuur, dus begeleiding zat.

bedankt

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:28

wessjuhh schreef:
Hallo, je kan ten eerste gaan proberen om je paard goed te gaan verzamelen. Als je paard goed is afgericht kun je dit op je zit voor elkaar krijgen.
Als je paard dan lekker verzameld is dan kun je extra energie van achter erin stoppen( dus meer drijven) terwijl je zwaar blijft zitten om de verzameling erin te houden.
Ik hoop dat je er iets aan hebt,
suc6

Ga niet zwaar zitten. hier heb je niks aan, je paard gaat er alleen maar harder door, en raak je je verzameling dus ook weer sneller kwijt.
Als je paard verzameld is, probeer dan iets actiefer te rijden, maar niet sneller, op je zit maar ga niet zwaar zitten dus Knipoog
Als het paard niet reageert op je zit, oeven dan tempowisselingen op je zit en hou 'm dan ietsjes meer tegen op je hand.

Ufsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:19

Het is inderdaad beter om het paard goed op de achterhand te krijgen, om dit te bereiken
moet je heel veel schakelen in alle gangen. Dit moet steeds makkelijker gaan met steeds minder hulpen.
Je paard wordt dan achter sterker en kan meer gaan "zitten "op de achterhand.
Hierdoor zal de schoft hoger komen en krijg je het "bergop rijden"
succes!