Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Romyv schreef:ik zou alleen gaan! gewoon overbluffen en meenemen! Ga met 2 man, dan heb je nog altijd een hand over en en sein even naar het verkeer dat ze rustig moeten rijden..
In het begin zal ze overdonderd zijn maar als het goed is zoekt ze steun bij jou.. gewoon een liedje zingen (goed voor je eigen ademhaling en daar worden ze rustig van..) en veel tegen der praten en belonen.. praat haar er door heen, dan is ze zo verkeersmak!
WWisecracker schreef:Romyv schreef:ik zou alleen gaan! gewoon overbluffen en meenemen! Ga met 2 man, dan heb je nog altijd een hand over en en sein even naar het verkeer dat ze rustig moeten rijden..
In het begin zal ze overdonderd zijn maar als het goed is zoekt ze steun bij jou.. gewoon een liedje zingen (goed voor je eigen ademhaling en daar worden ze rustig van..) en veel tegen der praten en belonen.. praat haar er door heen, dan is ze zo verkeersmak!
Haha helemaal mee eens. Zo heb ik het met Wacky ook gedaan. Denk ook wel (als ze er gevoelig voor is) dat als ze alleen maar met andere paarden mee gaat en daaraan went dat ze op een gegeven moment niet zonder die andere paarden mee naar buiten wil.