galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kleinester

galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 15:19

hoii,,

ik heb problemen met de galop namelijk:

ik heb op mijn vorige manege aangeleerd om te klemmen met mijn benen in de galop, dat werd namelijk tegen mij gezegd.
Later bleek dat dus niet zo te zijn (nadat ik naar een andere manege ging, omdat ik het niet leuk meer vond hier ik zat in een groep met veel jongere kinderen enzo.)
maar omdat ik nu klem met mijn benen met galop, trek ik mijn benen op en krimp ik in elkaar, daarom kan ik niet meer goed achterover zitten in galop en ook niet schuiven in het zadel. Ik probeer wel telkens zo goed mogelijk mijn benen lang te laten maar dat is ontzettend moeilijk en ik vroeg me dus af of iemand tips heeft ofzo.

Alvast bedankt

xMariellee

Re: galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:46

Misschien je beugels uit doen? Lachen Maar ik denk dat je dan juist nóg meer gaat klemmen ..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:05

-> RT-P

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:29

Probeer tijdens het rijden je bekken 'open' te houden en goed op je billen te zitten. Daar begint het klemmen vaak al en als je daar geen spanning hebt, dan is de rest van je been vaak ook ontspannen. Beeld je in dat je paard een ballon is waar je je benen voorzichtig omheen legt. Als je teveel knijpt, barst de ballon.

Je kunt je lichaam 'aftasten' in je hoofd. Concentreer je eerst op je bekken en probeer te voelen of je daar te gespannen bent. Is dat zo, dan probeer je je daar te ontspannen. Is dat gelukt, dan ga je een stukje naar beneden, naar je bovenbenen, en doet daar precies hetzelfde. Zo ga je je hele been langs, steeds een stukje verder.

Soms is het heel moeilijk om iets voor elkaar te krijgen, zoals het lang houden van je benen. Probeer je dan net even op iets anders te concentreren, bijvoorbeeld door je erop te concentreren dat de hoek in je heupen niet kleiner wordt. Of de hoek van je knieën.
Mij helpt het om me te concentreren op het ontspannen van mijn ellebogen als mijn schouders te gespannen zijn. Als je het een ontspant, ontspant vaak vanzelf het andere.

En bedenk dat het tijd kost om verkeerde gewoontes af te leren. Vaak veel meer tijd dan dat je dingen in een keer goed aanleert, helaas...

Succes!

Tammphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:48

ontspannen is de key

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:52

Misschien ook een tip:
probeer es het zadel beet te houden.
Daarna alleen maar zitten in de galop.
Lijkt misschien wat "beginnerachtig", maar daarna
voel je vaak de beweging van je paardje veel beter aan.
Je kan daarna makkelijker 'los' zitten blijven zonder te klemmen.

Flugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:42

xMariellee schreef:
Misschien je beugels uit doen? Lachen Maar ik denk dat je dan juist nóg meer gaat klemmen ..

Inderdaad, beugels uit doen. Ja

Ga je eerst wel meer van klemmen, maar dat hou je niet zo lang vol. Haha!
Je laat vanzelf je benen wel hangen omdat je moet. En probeer te ontspannen, hoe meer je dat doet hoe makkelijker het zal gaan.

Succes!

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 19:19

oke bedankt voor de tips ik ga het morgen gelijk proberen !