Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sandra_v_B schreef:Aangezien het een jonge pony is denk ik niet dat het probleem is dat het dier niet wil, maar dat hij het nog niet snapt...
Dus als ik heel eerlijk mag zijn sta ik niet echt achter het advies van de instructrice (geef hem een mep).
In principe hoef je niet aan de kant te gaan voor het dier, maar als hij heel dicht bij komt en het veroorzaakt mogelijk gevaarlijke situaties zou ik toch voor de veiligheid kiezen en halt houden/ uitwijken.
Mogelijk kan je er een keer met je vriendin over hebben, want misschien hebben zij en haar pony op het moment wel meer aan priveles? En dan bij een goede instructeur die haar kan helpen haar pony verder te beleren, want van klappen met de zweep leert de pony niets en wordt hij op den duur wel echt vervelend...
Edit: @ Ilse; ik weet niet of je het zomaar op de ervaring van de amazone af kan schuiven... het betreft hier een groene pony die nog niet veel kent.
Eerder zou ik zeggen onwetendheid... deze pony en amazone zijn m.i. meer gebaat bij goede priveles...
Over het niet je best doen de pony op de hoefslag te houden; ik zou er ook niet op staan te kijken mijn pony de hoefslag op te moeten slaan.. dit is geen fout van de amazone maar van de instructrice
love_heidy schreef:die pony snapt het wel, en het is niet echt mep maar tik.