Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Charles schreef:Ik denk dat je vooral eerst goed moet loswerken voor je aan je oefening begint, verstijf je misschien zelf rechtsom omdat je weet dat je paard dat minder goed doet als linksom?
Als het met je trainer erbij wel lukt maar alleen niet ligt het niet aan de rug maar aan het feit dat je zonder een kritisch oog niet zelf voelt hoe je het op moet lossen. Kan dat kloppen
bulck schreef:Hey ik ken jouw probleem.
alles heeft te maken met de rechtgerichtheid van je paard. laat je paard eens op de tweede hoefslag rijden op enkel je zit en benen. Je zal merken dat dit niet zo makkelijk zal zijn. dus dit dien je eerst voor elkaar te krijgen. anders ga je enkel maar afdwingen erwijl het paard er eigenlijk anatomisch niets aan kn doen. dus wat raad ik aan, rijd eens een week heel veel vooruit, dus enkel op je benen en zit en met gewone aanleuning op beide teugels. veel schakelen waarin ze zichzelf moet dragen, dus merk je dat ze traag wordt dan zet je ze terug vooruit. dit natuurlijk wel op een normale manier e. dan rijdt je voltes en daarin probeer je schouderbinnenwaarts te rijden, dit mag je klein rijden, zorg dat je niet begint te rukken aan de teugels, dus buitenteugel op zijn plaats en gelijke druk op beide teugels waarbij je wel binnenstelling vraagt. dit moet je gewoon doen door te denken als rijden met een fiets, hetgeen je vraagt aan binnenkant moet ook aan buitenkant mee, vooral op rechts zal dit moeilijk zijn. verder duw je ze dan met je binnenbeen naar buiten. dit met een constante zit been hulp waarbij de teugels enkel richtaanwijzers zijn.
na die week zal je merken dat ze meer voorwaarts meer op zichzelf zal lopen. dan begin je aan oefening als wachten voor het binnenbeen. dus laten rechtdoor rijden waarbij je op je zit en binnenbeenhulp ze wil laten afbouigen.
als dit goed is kan loopt je paard los en opzichzelf en wanneer je dan je buitenbeen vanuit je heup naar achterbeweegt zal je een mooie beweging krijgen. dit vergt wel tijd geduld en herhalen, herhalen .. maar wissel deze oefening af door eens gewoon rond te rijden of eens goed door te galoperen zodat er geen spieren verzuren. alsvast veel succes en je mag altijd posten voor meer info
:D:D