Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.

__inge__ schreef:ik krijg hier last van als ik mn beugels te kort heb. Misschien je beugels een gaatje langer proberen?
Edit; Mariz was me voor
mariz schreef:het zou best van je joppers kunnen komen, en mischien toch overbelasting.
ik heb het zelf gehad tijdens de paardenvierdaagse, ik had een grote ei op me enkel gekregen, was helemaal gezwollen, deed echt zeer.. heb toen de beugel riemen een gaatje langer gedaan om me gewrichten wat te ontlasten en toen ging het wel weer.
kris_bobby schreef:ik heb hier ook last van als ik niet met stevige schoenen/laarzen rij. Met mijn joppers heb ik meer last dan dat ik met stevige stal/rijschoenen rijdt.. Maar ik heb dan ook zwakke enkels
Dus miss een keer stevige schoenen proberen??
kinuh schreef:Ik zou idd een keer kijken of je er met (leren)laarzen geen last van hebt? Het voordeel van leren laarzen is dat ze naar de vorm van je voet/been gaan zitten en dus veel steun aan hebt. Je beugels idd een gaatje langer doen. en anders eens een weekje zonder beugels rijden zodat je enkels even tot rust komen? Kijken of het daarna beter gaat?
Sandra_v_B schreef:Het is mogelijk dat je doordat je je enkels inknikt je toch je enkels overbelast... probeer rechtop te gaan zitten en je tenen naar binnen te houden vanuit je heupen door je bovenbenen wat te draaien.
Sizzle schreef:Kan het zijn dat je je voeten niet ver genoeg in de beugel hebt zodat je op je tenen steunt ipv de bal van je voet? Verder hebben veel mensen de neiging de hak te ver naar beneden te willen duwen. Dat is nergens voor nodig, de voet moet nagenoeg horizontaal staan. Ik zou beginnen met stevig schoeisel of leren laarzen.
Biepje schreef:Ik heb net hetzelfde, maar ik heb een chronische scheur in mijn enkelligamenten. Ik gebruik hiervoor assymetrische beugelblokjes, anders kan ik eenvoudigweg niet rijden.
ThaGirl schreef:Biepje schreef:Ik heb net hetzelfde, maar ik heb een chronische scheur in mijn enkelligamenten. Ik gebruik hiervoor assymetrische beugelblokjes, anders kan ik eenvoudigweg niet rijden.
Ik heb ook al gedacht aan die schuine blokjes, maar volgnes mij zou het dan juist bij mij erger worden.
Die blokjes moet je toch met de lage kant naar de buik van je paard gebruiken?