Davey is rustig te zeggen een hele goede springer.
Springt alles,het kan niet hoog en breed genoeg voor hem en uiteraard altijd de oortjes naar voren.
1.60m springen is peace of koekie voor hem.
Al meerdere oefencrossen en onderlinge wedstrijden met hem gesprongen en hij zit altijd wel in de prijzen.
Is door een jury van het Z als zeer talentvol omschreven.
Nu denk je, goh niks aan de hand maar wel dus...............
Zodra ie een hindernis ziet is meneer niet meer te houden en een flinke opstop heeft ook echt geen zin.
Hij is loopt maar te drammen en die hindernis trekt em als een magneet aan.
Maar vandaag sloeg ie echt alles.
We reden B en hij kreeg gewoonweg zn voorbenen niet hoog genoeg of wilde ze niet optillen.
Vloog als een gestoorde op de hindernissen af en liet zich niet afremmen, helemaal niks.
Alle balken tikte ie eraf,dieptepunt van het jaar.
Eerste ronde afgesloten met 20 strafpunten,de tweede ronde met 32 strafpunten,wel binnen de tijd
Hoorde de mensen commentaar geven dat zo'n groot paard met gemak over zo'n hindernisje heen moet kunnen en dat het een oncontroleerbare tank is.
Terwijl normaal mensen alleen maar lof over hem spreken en het zo'n goed paard vinden dus dit doet toch wel effe pijn.
Zit me nu echt af te vragen wat er mis is met hem.
Zou het in de voeding kunnen zitten,dus gewoon geen kracht genoeg of is het gewoon een eigenwijze eikel.
Hij krijgt op stal maar 2 maal een 1/2 kilo brok en 3 maal per dag een bak vol hooi.
Ik vind zelf dat hij te weinig brok krijgt maar de staleigenaar vind em prima zoals ie eruit ziet.
Hij word circa 2.5 uur per dag gereden, 1 uur in de ochtend en 1.5 uur s'avonds.
Of moet er toch eens flink aan zn opvoeding worden gewerkt zodat ie eens leert om niet te drammen en zn zin door te zetten.
Davey is als een kindje voor me en krijgt vaak zn zin,niet altijd maar is toch een tamelijk verwend ventje te noemen.
We hebben iedere week priveles.
We trainen dan vooral op het aanrijden van de hindernis,dus drammen is niet mogen springen en moet ie op de volte blijven.
Dit neem ik dan in de rest van mn trainingen mee en we behaalden echt wel resultaat.
En nu gooit ie alles achterover en gaat ie gewoon weer zn gang
Hij ziet al die hindernissen en gaat gewoon als een speer af.
Hoop dat iemand me van goed advies kan voorzien want op deze manier gaat voor mij de lol er snel af.

Ik ben het met Running eens, ik zou chagerijnig worden en in protest gaan/weigeren goed te werken.