Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lordino schreef:Mijn instructeur was een vriendin les aan het geven, ze was aan het draven en lichtrijden en hij zei: Geef hem nu eens een tikje met je zweep op het moment dat je zit.
Ik vroeg waarom dat was en dat was omdat hij dat zijn binnenachterbeen beter op ging tillen.
je kan natuurlijk niet blijven tikken, maar misschien heb je er wat aan?

Sandra_v_B schreef:Buiten het rijden van overgangen en figuren (met veel wendingen, zoals bijv. slangevolte) kun je ook schijnovergangen rijden; doe net of je terug gaat vanuit draf naar stap, maar op het moment dat je voelt dat je paard wil gaan stappen rijd je hem weer voorwaarts in draf. Hierbij komt hij terug op zijn achterbenen. Voel je dat hij weer wat naar de voorhand duikt rijd je opnieuw een schijnovergang.
Let wel op dat je op tijd een keer een stukje gaat stappen (met een lange teugel) omdat dat zwaar is voor je paard, en hij zijn spieren langzaam op moet bouwen
Ik had door dat mijn paardje het heel moeilijk vond, en ze viel ook op de voorhand. Ook kon ze soms al met haar achterhand gaan sloffen, zegmaar, dat ze al wilde gaan stappen!