Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sandra_v_B schreef:Misschien niet zo leuk, maar ik zou toch stoppen met dit paard.
Jij verliest je vertrouwen en dat voelt het paard waardoor hij het alleen maar meer gaat doen..
Ook wanneer het het gevolg is van (lichamelijk) ongemak; nu hij het eenmaal kent zal hij het blijven proberen...
Dit moet opgelost worden door een professional.
Ik denk dat het het beste is als de eigenaar het dier na laat kijken (mond, rug etc.) het zadel na laat kijken en wanneer dit alles in orde is kan het paard het beste bij een professional ondergebracht worden.
Het is niet verstandig zelf verder te klooien, want hoe banger jij wordt hoe gevaarlijker het ook wordt, en je geeft zelf al aan geen oplossing te hebben omdat het dier nergens op reageert..
Sorry dat ik geen leuker nieuws heb, maar je eigen veiligheid gaat voor alles!
Jeanine84 schreef:Sandra_v_B schreef:Misschien niet zo leuk, maar ik zou toch stoppen met dit paard.
Jij verliest je vertrouwen en dat voelt het paard waardoor hij het alleen maar meer gaat doen..
Ook wanneer het het gevolg is van (lichamelijk) ongemak; nu hij het eenmaal kent zal hij het blijven proberen...
Dit moet opgelost worden door een professional.
Ik denk dat het het beste is als de eigenaar het dier na laat kijken (mond, rug etc.) het zadel na laat kijken en wanneer dit alles in orde is kan het paard het beste bij een professional ondergebracht worden.
Het is niet verstandig zelf verder te klooien, want hoe banger jij wordt hoe gevaarlijker het ook wordt, en je geeft zelf al aan geen oplossing te hebben omdat het dier nergens op reageert..
Sorry dat ik geen leuker nieuws heb, maar je eigen veiligheid gaat voor alles!
Met het eerste stukje ben ik het wel eens dat het paard zal reageren op haar angst. Maar ik geloof niet dat wanneer dit bijv. door het zadel komt hij dit zal blijven doen! En een proffesional? Wel een beetje overdreven denk ik! Mocht het uitgesloten zijn dat er idd niks medisch aan de hand is zou ik er eens iemand opzetten die iig niet bang is dan is dat kunstje snel afgelopen! En dan kun je gewoon verder onder begeleiding! Ik zou om deze reden zelf niet meteen stoppen met een paard!