Aan de teugel rijden lukt niet!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monaco03

Aan de teugel rijden lukt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 19:29

Hoi,

Ik zal mijn probleem even uitleggen. IK rijd sinds kort een nieuwe pony. Ik heb vaker pony's gehad/ gereden die erg sterk zijn, maar deze spant de kroon. Hij is erg voorwaarts en goed aan het been. Maar hij houd zijn hoofd gewoon omhoog en zodra ik met strakke hand rijd loopt hij wel redelijk. Maar nu heb ik telkens zo'n pijn aan mijn schouders en ook houd ik het niet de hele tijd vol.

Ik heb al geprobeerd met een losse hand te rijden dan blijft hij ook gewoon met zijn hoofd omhoog. Terwijl ik wel goed contact heb.

Zodra hij met strakke hand loopt en ik wil wat ontspannen en mijn handen wat losser houden dan woeps hoofd omhoog!

Kan iemand mij misschien helpen. Misschien dat je zelf dit probleem hebt gehad of iets weet wat ik kan proberen.

p.s. ik zit wel een beetje scheef dacht dat het hieraan lag en ben er dan ook mee bezig, maar zou het hieraan kunnen liggen??

Groetjes Laura

beantsje

Re: Aan de teugel rijden lukt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:30

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:31

Als je scheef zit, dan voelt de druk voor het paard ongelijk en kan je pony nooit netjes aan de teugel. Ik zou eerst een het zadel, de rug en tanden laten nakijken, is sowieso fijn als je een nieuwe pony hebt. Vooral niet met strakke hand rijden, daar heb je alleen op de korte termijn wat aan. Eerst medische oorzaken uitsluiten en goed les nemen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:20

Dan zal ik deze maar op slot zetten Knipoog