Voorwaarts proefje Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elbrich

Voorwaarts proefje Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 13:18

Hoi! Clown

Mijn D-pony is altijd hartstikke sloom als ik een Z1 proefje moet rijden.
Hij is dan niet voor uit te branden.
Om de seconde moet ik been geven, waardoor mijn voeten niet stil zijn.
Als ik hem eens een harde schop geef en dan mijn been weer stil, springt ie in galop... Ach gut

Heeft iemand (alsjeblieft) tips voor mij?

Wilje me dan een mailtje sturen?

Anoniem

Re: Voorwaarts proefje Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:18

En dat probleem had je niet in de M?

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 13:24

Nou eigenlijk ook wel..

Als ik niet met zweep mag rijden (mag niet vanaf m1/ m2..)
dan is ie niet vooruit te branden. Verdrietig

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:28

Overgangen rijden zorgen dat i sneller op je been reageerd.
en in de draf bijna naar de stap toe rijden en weer naar voren.
en ik weet niet maar ga je de heletijd doorzitten?
Ga juist thuis met oefenen lichtrijden en pak het door zitten er tussendoor ook bij zodat de tempo het zelfde blijft.
meestal is het zo met lichtrijden zijn ze heerlijk mooi voorwaarts en je gaat doorzitten en hij is niet meer voorwaarts, daarom juist lichtrijden thuis en doorzitten er tussendoor pakken. valt i weer terug lichtrijden naar voren rijden en weer doorzitten.
Laatst bijgewerkt door BrightVjay op 28-06-08 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:29

In je training heel veel overgangen rijden en schijnovergangen.
Met zo min mogelijk been het paard voorwaarts kunnen krijgen, dat moet je uitbouwen want je kan natuurlijk niet verwachten van hem dat ie nou op het minste naar voren gaat terwijl je al die tijd constant been hebt gegeven.
Zodra hij reageert je benen weer stil houden anders blijft hij 'dood' voor je been.
En in het begin niet te netjes willen rijden, been is naar voor en als ie niet reageert dan maar even wat meer naar voor en even met z'n hoofd omhoog, maar hij moet eerst terug aan je been.
Succes ermee.

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 13:34

cally schreef:
Overgangen rijden zorgen dat i sneller op je been reageerd.
en in de draf bijna naar de stap toe rijden en weer naar voren.
en ik weet niet maar ga je de heletijd doorzitten?
Ga juist thuis met oefenen lichtrijden en pak het door zitten er tussendoor ook bij zodat de tempo het zelfde blijft.
meestal is het zo met lichtrijden zijn ze heerlijk mooi voorwaarts en je gaat doorzitten en hij is niet meer voorwaarts, daarom juist lichtrijden thuis en doorzitten er tussendoor pakken. valt i weer terug lichtrijden naar voren rijden en weer doorzitten.

Bedankt!

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 13:34

se7entje schreef:
In je training heel veel overgangen rijden en schijnovergangen.
Met zo min mogelijk been het paard voorwaarts kunnen krijgen, dat moet je uitbouwen want je kan natuurlijk niet verwachten van hem dat ie nou op het minste naar voren gaat terwijl je al die tijd constant been hebt gegeven.
Zodra hij reageert je benen weer stil houden anders blijft hij 'dood' voor je been.
En in het begin niet te netjes willen rijden, been is naar voor en als ie niet reageert dan maar even wat meer naar voor en even met z'n hoofd omhoog, maar hij moet eerst terug aan je been.
Succes ermee.

Bedankt!

noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:34

Je mag je zweep natuurlijk wel gebruiken om hem aan het been te maken maar probeer die thuis in de training al zo veel mogelijk weg te laten. Vaak geef je onbewust eerst een tikje en dan pas been.
Bekijk ook het zadel van de pony. Ligt het goed? als het belemmerd kan het ook zijn dat hij terug komt op iedere beweging die jij maakt.