Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Laurabram schreef:Ik lees even nieuwsgierig mee.
Ik heb hier ook wat last van , maar dan de 2e helft van de volte (rijd wel op verschillende paarden op een manege). De eerste helft is meestal nog wel netjes rond, maar dan is de 2e helft meer een ovaal. Ik probeer er iedere keer goed op te letten en het gaat al beter (mijn instructrice hamert er ook extra op), maar ik blijf hiermee tobben.
Ben benieuwd hoe je het opgelost krijgt.
Mij instructrice laat mij ook extra veel voltes rijden om het goed te leren.
De volte begint goed en dan gaat het helemaal verkeerd. Hij maakt hem super klein of hij maakt er net als bij jouw op het eind een ovaal van. erg vervelend! Laurabram schreef:Ik lees even nieuwsgierig mee.
Ik heb hier ook wat last van , maar dan de 2e helft van de volte (rijd wel op verschillende paarden op een manege). De eerste helft is meestal nog wel netjes rond, maar dan is de 2e helft meer een ovaal. Ik probeer er iedere keer goed op te letten en het gaat al beter (mijn instructrice hamert er ook extra op), maar ik blijf hiermee tobben.
Ben benieuwd hoe je het opgelost krijgt.
Urielle schreef:Dat is ook wel logisch want juist vanaf de helft wordt het moeilijk, dan wordt dat binnenachterbeen belast en dat vinden ze zwaar en willen ze ontwijken
) als bij het paard: zeker bij de kleine voltes let ik in de eerste helft nog netjes op de buiging en let het paard nog netjes op mij, de tweede helft denken we allebei te veel dat we al weten wat er komt en dan rijden we te snel op de hoefslag af.