Omdraaien

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lynne_berna

Omdraaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 19:42

Hoi,

Ik rijd regelmatig met mijn fjord buiten, maar als ik alleen rijd met een lang teugeltje te stappen draait ze de hele tijd om naar huis. Als ze eenmaal weet dat we op de helft zijn doet ze het niet meer, ook als we met meerdere buitenrijden doet ze het niet.
Dus heeft iemand een beetje een vriendelijke oplossing voor dit probleem, dus niet meppen ofzo(ik vind persoonlijk dat je daar weinig mee oplost, zeker bij een eigenwijze fjord)???

MaaikeMo

Re: Omdraaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:11

draven, lekker actief bezig houden,, beetje wijken, beetje schouderbinnenwaarts, als daar de ruimte voor is.
gewoon bezig houden.. dat ie niet gaat denken aan omdraaien

Kiimmiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:21

Ik had dit ook met een ander paard. Gewoon stug volhouden en haar de goede kant op draaien. Laat zien wie de baas is Ja Ik moest natuurlijk wel meppen helaas, wat ik dus ook niet wilde, maar het is inderdaad niet altijd een oplossing. Verder inderdaad gewoon bezig houden en consequent zijn Knipoog

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:39

Ik had dit ook met me verzorgpony. Ik heb les genomen. En nu luistert die zo goed op me been dat ik niet eens moeite hoef te doen om het niet te laten omdraaien. Als die wil, heel licht me been eraan. En we gaan weer.

richelleMani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:19

Actief houden, misschien aan de teugel proberen te rijden ofzoo?!?! SucCEsss

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:03

Wat de andere zeiden, goed actief houden.. Maak veel overgangen, instappen doe je thuis zodat je meteen actief aan de gang kan. Doet hij/zij het toch altijd dezelfde kant om terug draaien, dus niet als ze linksomdraait verder draaien om terug te draaien. Blijf volhouden is het belangrijkste.. Geef niet toe al sta je een uur te draaien gewoon blijven volhouden. Concentreer je op een punt in de verte waar je persee wilt komen, als dat lukt ga je weer naar huis, volgende keer doe je een wat langer stuk. Ook moet je vooral niet gaan denken: "ik hoop niet dat hij omdraait.." Een paard verstaat dat expres als ik hoop dat hij omdraait en doet dit dan ook. Denk aan andere dingen, denk bijvoorbeeld aan hoe een leuke buitenrit jullie voor de boeg hebben

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:01

Je zou het eerste stukje een lichte aanleuning aan kunnen houden met een iets kortere teugelvoering. Wanneer je over het "moeilijke punt" heen bent kun je de teugels wat meer laten vieren maar zorg wel dat je altijd een lichte aanleuning houd en de teugels goed in je hand hebt.. je weet immers nooit wat er kan gebeuren en hoe koel je paardje ook is, hij kan altijd schrikken.

Heel veel plezier met rijden!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:04

Zelfde probleem met m'n (tuig)paard. Meneer pakte z'n bit tussen de bek en draaide rondje richting huis..
Nu met veel geduld en steeds stukjes verder rijden, kan ik weer redelijk de straat uit komen. Hij heeft waarschijnlijk gewoon erg verlatingsangst ofzo Tong uitsteken, als ik met z'n vriendin rij is er geen probleem.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:06

ik deed bij roos altijd: naar voren mag, opzij mag, maar achteruit niet, en keren ook niet. niet uit zichzelf bedoel ik dan. gewoon eerst zagjes vragen, en steeds iets dwingender je benen aanleggen en dan aangedrukt houden tot ze een stapje zet. dan loslaten. en dat steeds...

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:07

ik heb ook zon pony gehad die liever naar huis ging als op buitenrit .

Zodra ze dus omdraaide en richting huis wilde zette ik haar in zijn achteruit de richting op waar ik heenwilde .
Dit was een paar keer leuk maar begon dr gauw te vervelen .