Ik heb twee vrij gigantische problemen.
Ik heb een verzorgpony die op een stalletje staat zonder bak (en in de wei rijden mag niet). Maar elke keer als ik hem zelfs maar in richting de weg draai gaat hij stilstaan, achteruit lopen, steigeren enz.
De eigenaar heeft liever niet dat ik een zweep gebruik (en sporen), dus een keiharde mep geven is ook geen optie.
Nu rijd ik wel eens samen met een vriendin van mij, dan gaat hij wel mee en doet hij, relatief gezien, best braaf (hij loopt 1 of 2 keer per rit achteruit, bokt wat, maar niet vaak. De ritten duren ong. 1 tot 2 uur), maar na het (ren)galopperen gaat hij heeel irritant doen, dus weer achteruit, bokken, steigeren, er van door schieten, schrikken van alles wat beweegt (ik woon tussen de weilanden, dus er beweegt een hele hoop!), de sloot inlopen (bijna...) enz.
Ik zit er dan een beetje op zijn rug tegen hem te schreeuwen en hem te trappen, maar ik wil hem zo graag eens normaal laten doen, zonder dat ik me bewusteloos moet schreeuwen.
Heeft er iemand een idee hoe ik wat ponyvriendelijker tegen hem kan zijn, ik voel me net een dierenbeul
Alvast Bedankt!