Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geen gevecht meer!
Staat een hoop informatie op, je hoeft echt niet het wiel opnieuw uit te vinden.
Het is gewoon een kwestie van onspannen houden en geduldig zijn. Ga eerst in stap bezig. Zorgen dat ie rustig en ontspannen is, ga figuren rijden, harder en langzamer stappen, halthouden, enz. Gewoon goed aan het been zijn. Als dat goed gaat kan je kleine stukjes in draf proberen. Als het te hard gaat meteen weer terugnemen (probeer met je stem en zit te werken en minder met de teugels). In draf ook voltes gaan rijden, bezig blijven. Les nemen is op zich een goed idee, maar niet elke instructeur/trice weet hoe je met dravers moet rijden. Waar woon je? (en nog belangrijker, hoe heet je draver?
) 
xJindra schreef:Maar gaat dat knoerharde draven er wel uit dan? want het is al wel een heel stuk minder geworden door zoveel te rijden. maar helpt het ook wel door geen brok meer te voeren maar meusli? Waar absoluut geen haver in zit!
Gewoon consequent rustig zijn en blijven. Die van ons krijgen basisbrok en wat muesli of haver. Ze kunnen best op een halve kilo krachtvoer aan het werk als ze maar genoeg ruwvoer (hooi en gras) krijgen. xJindra schreef:Nu heb ik een ander probleempje.
Ik ga liever niet meer met haar een buitenrit maken. bij ons moet je een weg oversteken. die niet overdreven druk is maar vaak moet je wel op zo'n 4 auto's wachten. als er 1 auto voorbij is begint ze te steigeren en te bokken omdat ze overwil. maar dat kan natuurlijk nog niet. ik ben een paar keer heel erg boos geworden. en heb me zo weer omgedraaid naar huis om haar in de wei hard aan het werk te zetten. dit zag ik wel als haar straf. maar of zei het heeft gesnapt. als ik naast haar sta op de oversteek heeft ze nergens last van.
Er zit bij mij gelukkig een vrij brede berm waardoor hier de ruimte voor is. Ze doet een paar passen opzij en meestal kunnen we dan wel oversteken. Beetje passen en meten.