Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tropic02 schreef:@horse_girl: ik rij nu met een dubbel gebroken bustrens, met een bolle tussenstuk. Het bit waar kris_bobby het overheeft heb ik al gebruikt, maar die pakt ze ook vast. Er zitten op de koperen rolletjes diepe krassen in van het vastpakken dus dat was ook geen optie, bovendien vond ik haar er niet fijn op lopen.
Heel onrustig.
Tja KiWiKo wat betreft "dus gewoon goed les halen" is goed bedoeld, maar helaas voor mij niet helemaal van toepassing. Ik les al drie keer in de week, waaronder 1 keer springen en mijn vriendin gaat er drie keer in week lekker mee naar buiten. Soms ligt het niet aan de ruiter, er hebben ook Z2 ruiters op mijn haffie gezeten/gereden en ook zij geven aan dat ze sterk is (en als je pech hebt vastpakt). Het is ook niet dagelijks of het hele uur, ze begint lekker en dan na 20/30 min gaat het mis. Rij haar ook vaak met een iets te lange teugel voorwaarts neerwaarts en dan nog presteert ze het.
Wat ik soms wel mis is de impuls, ze is dan niet vooruit te branden. Wat horse_girl al aangeeft is de impuls goed dan komt de rest vanzelf.
in de regel is het eigenlijk altijd een ruiterfout........ en in dit geval is het echt een combinatiefout
op het moment dat je op je stelling teugel druk krijgt gelijk loslaten en daarna weer die stelling vragen........ kan buiten stelling zijn kan binnen stelling zijn....... dat is om het even
KiWiKo schreef:een bit kan alleen vastgepakt worden als de ruiter dit toelaat![]()
dus gewoon goed les halen