En hoe moet ik nu verder??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

En hoe moet ik nu verder??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 13:42

Hoi...

Ik wist niet precies waar het moest staan. Dacht dat het hier moest.
Zo niet. Dan mijn excusses. Bloos

Ik en een vriendinnetje waren een hele poos geleden begonnen met het zadelmak maken en inrijden van een pony. Dit liep niet vlekkenloos en zijn er toen meegestopt.
Het vriendinnetje is gestopt met verzorgen.
Ik zelf ga 1 a 2 keer in de week ofzo even poetsen,knuffelen,aaien. Gewoon als nieuwe beginfase. (Hij staat los hou hem niet vast. Hij heeft geen halster om of niks.) Dit doe ik al een tijdje zo...(Dit ongeveer al een maandje.)

Nu wil ik binnenkort weer iets verder gaan. Dus met longeren of iets.
Maar nu was ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Hoe jullie rooster eruit zag.
Hoe kan ik het beste mijn rooster opstellen?
Ik snap dat het per paard verschillend ligt. Maar de kleine beetjes helpen. Misschien kan ik met de ideeen en ervaringen wel wat.

Alvast bedankt!!

theire

Re: En hoe moet ik nu verder??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:47

Het beste kan je eerst op zoek gaan naar iemand die in
buurt woont, die ervaring met inrijden van paarden
heeft die je kan begeleiden.
Je kan wel veel info op het internet en in boeken vinden,
maar als je niemand naast je hebt staan om je te helpen
zal je zien dat het weer fout gaat.

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:02

Ik zou ook aanraden om hulp te zoeken van iemand die weet wat ie doet. Het lijkt allemaal misschien leuk en bijzonder om het zelf te doen maar ik heb al vaak gzien dat je paard er echt niet beter (en vooral: makkelijker...) van wordt als je alles persé zelf in eigen hand wilt houden zonder dat je echt weet waarmee je bezig bent .... succes ermee!

Lilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:03

Als het eerder al eens fout is gegaan gaat het een tweede keer ook fout zonder begeleiding. Je kunt op marktplaats een advertentie zetten dat je hulp zoekt bij het inrijden van een paard/pony. Wat je zelf kan doen ben je al aan het doen; Een band opbouwen door te knuffelen poetsen etc. Verwacht niet van een pony/paard dat hij je op je rug laat omdat je iedere dag komt knuffelen poetsen. daarvoor moet je van knuffelaar naar leider veranderen en dat lukt niet iedereen 123. Als longeren goed gaat zou je dat kunnen proberen, maar beter niet proberen dan fout aanleren!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 14:12

Hulp zoeken wil ik zeker.
Dat heb ik het baasje ook al netjes gezegt. (Dat ik het zelf niet kan.)
Die zou rond vragen. Ben het alleen even vergeten.
Dus vanavond zou ik bellen.(Hij was net niet thuis.)
(Dit alles heb ik al een tijdje geleden gevraagd. Bloos )

Als ik weer ga beginnen met het longeren eerst opbouwen met 5 minuten de ene kant en 5 minuten de andere kant per dag?

Overigens, verder bedankt voor de tips!! Lachen

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:31

Graag gedaan hoor. Ik hoop voor je dat de eigenaar wat wil ondernemen. Wat is hij van plan met de pony? En longeren moet je ook opbouwen, maar daarbij is het ook wel iets dat je goed moet doen. Ook daarbij zou je wat hulp kunnen vragen, dat iemand die weet hoe je moet longeren het je eens voor komt doen ofzo. Het kan ook wel gevaarlijk zijn als je het verkeerd doet of de pony er vandoor gaat oid.. Succes!

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:36

Ik denk dat je het beste met aan halster om kunt gaan longeren en als dat goed gaat met een hoofdstel en dan een keer een zadeltje erop. Dat kun je op zich allemaal nog wel alleen, al zou ik wel vragen of er iemand meegaat voor het geval ie iets raars doet.
Als je dan wil beginnen met rijden zou ik toch hulp gaan zoeken, dan gaat het waarschijnlijk het best.

Succes!

strawberrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:42

ik zou hulp erbij vragen..dan heb je een prof iemand en kan je zelf helpen, is al eens fout gegaan en als hte nu weer fout gaat blijf je waarsch last ervan houden later...

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 14:45

Ik weet nog niet precies wat hij er mee van plan is. Dat ga ik vanavond ook maar eens vragen. Aangezien dat wel eens getwijfel was.

Ik longeer wel vaker. Natuurlijk niet zo nauwlettend op aan de teugel en weet ik veel wat... Maar longeren doe ik opzich wel.
Ik heb hem in het begin eigenlijk nooit echt met hoofdstel gelongeert. Eigenlijk alleen met halster. Misschien een keertje of 2 met hoofdstel, maar dan houd het verder ook al op.