bedankt voor al jullie reacties!
Issy schreef:Doe eens een zitles aan de longe, en rij eens zonder beugels en met je ogen dicht.....probeer te voelen wanneer je recht zit en wanneer je schreef zit. Met je ogen dicht kom je erachter dat je uit balans raakt zodra je schreef zit. Hierdoor word je bewuster hoe "recht" zitten weer aanvoelt.
er geeft hier bij mij in de buurt niemand zitles.. weet iemand wat je dan moet doen? gewoon zitten en de bewegingen beter aanvoelen enzo? ik heb namelijk wel verzorgpaarden/pony's. ik kan een vriendin wel vragen of zij wil longeren, dan kan ik erop. moet dat met zadel/ zonder zadel/ zonder beugels? ik zou het namelijk wel een keertje willen proberen!
Miepie1980 schreef:hoi hoi,
ik ken je probleem, ben zelf 2 keer aan mijn rechter knie geopereerd en liep tegen hetzelfde aan als jij.
Voor mij heeft het erg geholpen om buiten het rijden oefeningen te doen om mijn beide benen weer 'gelijk' te krijgen. Gevoel was gewoon wat anders. Dus krachtoefeningen gedaan, wel bij de fysio. Heeft echt goed geholpen.
Veel geduld, vaak aanhoren dat je scheef zit, maar uiteindelijk is het wel goed gekomen.
Succes.
bedankt! ik zou binnenkort zowiezo weer met mijn fisiooefeningen beginnen, zodat mijn been dan in goede conditie is voor mijn 2de operatie. daar ga ik dan nu al vast wel aan beginnen. ik weet nog een aantal oefeningen van de vorige keer. bedankt voor deze tip!
marieke1982 schreef:Het is misschien niet helemaal de tip die je wilt, maar misschien is het beter om zo weinig mogelijk te rijden totdat het wat beter gaat met je knie. Met fysiotherapie en misschien zwemmen train je beide benen gelijkmatig. Ik weet ook niet of je op een eigen paard rijd, of een manege paard, maar als jij steeds scheef zit gaat het paard na verloop van tijd ook scheef lopen. Het is dan moeilijker om weer recht te gaan zitten. En dan moet je paard eerst weer naar de fysio...
Ik hoop in ieder gevaal voor je dat je knie weer helemaal goed wordt en dat het paardrijden tezijnertijd ook weer lukt!!
Succes en beterschap!!

maar ik heb nu helemaal geen last meer van me knie. pas als ik de vogende operatie heb gehad krijg ik er weer last van. ik heb er dus geen last van dat ik mijn kruisband mis, ik mag alleen niet sporten doen zoals voetbal, softbal enz. het probleem is dat toen ik er wél last van had ben gaan rijden. na de volgende operatie doe ik dat dus niet, in iedergeval niet met beugels. ik rij op manegepaarden en op 3 verzorgpaarden en een fries paard van mijn tante. mijn scheefheid is gelukkig nog niet zo erg dat ik de paarden ook scheef 'maak'.
Anouk__ schreef:Ik zit ook scheef,
mijn instructeur zegt altijd dat ik moest doen alsof iemand in mijn linkerzij kietelt
haha oke, ik zal het proberen