overgang galop-draf en draf-stap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_liesje_x

overgang galop-draf en draf-stap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 10:29

ik rijd sinds kort op een ander paard,
dit is een kruising tussen een fries en kwpn, en ze is aardig grof/breed gebouw
nu maakt ze heel andere passen dan de pony waar ik hiervoor opreed (slanke e-pony)
ik heb moeite met het doorzitten, dit wil gewoon echt niet met haar passen
ook de overgang van galop naar draf is heel moeilijk om goed te blijven zitten,
en draf-stap gaat nou ook niet echt soepel
iemand tips?

opgeheven

Re: overgang galop-draf en draf-stap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:31

Hier ook een zit probleem. Mijn paard gooit hoog op en zit in galop heerlijk maar doorzitten in draf is echt een crime! Gewoon oefenen, oefenen, oefenen. Zonder zadel rijden. lange stukken draven en je balans zoeken. Het gaat dan steeds beter maar het heeft tijd nodig!

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:33

Hi, ja heb hetzelfde probleem wel gehad, maar hoe meer je oefent en traint hoe beter het wordt.
Zodra je paard wat meer balans heeft en wat beter bij elkaar loopt, worden overgangen en doorzitten een stuk makkelijker. Waarschijnlijk valt ze beetje uit elkaar als ze van galop naar draf gaat, tja dat is gewoon haast niet uit te zitten!
Maar vaak overgangen rijden, steeds korte stukjes in galop en weer terug in draf. Op de volte terug komen gaat trouwens meestal ook wel iets beter. Succes!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:34

Die van mij loopt juist superverzameld (Zz) en draagt zichzelf goed en heeft juist veel balans maar ik kan zijn passen moeilijk uitzitten. Dus ik haal hem eerder uit balans dan hij mij. Gewoon rustig opbouwen.

Monikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:37

dit probleem heb ik ook mijn paard gooit ook heel hoog op na een paar minuten krijg ik zelfs steken ook maar je moet gwn heel veel oefenen en je word het wel gewoon maar het is wel niet zo prettig

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:40

Houdt je bekken en heupen soepel. Maar het is niet zo 123 op te lossen.... De overgang moet vloeiend gemaakt kunnen worden, is dat niet het geval, dan raad ik aan om voorlopig te blijven lichtrijden. Zodoende kun je goed blijven oefenen op de overgangen.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:41

het is gewoon goed zoeken naar je juiste ontspanning in je zit..geloof me ik ben al drie maanden aan de pruttel en het gaat wel steeds beter maar ik ben er nog lang niet!

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:11

Ja dan heb je het alleen over het doorzit probleem, ik had het ook meer over de overgangen om die uit te zitten. Op mijn paard kan ik ook niet doorzitten.. en zonder zadel hahaha hij heeft echt een giga hoge schoft dus dan ben ik geen meisje meer als ik dat zonder zadel probeer...

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:14

De overgangen kan ik redelijk uitzitten dus dan ben ik verder tiploos.....

Succes!!

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:43

Ik merkte het ook wel toen ik voor de eerste keren op een Fries reed. Maar naar mate ik vaker erop had gereden ging het steeds beter omdat ik toen al wat aan die bewegingen gewend was. Ik zou dus zeggen: vooral veel oefenen! En verder gewoon lekker ontspannen zitten en je benen lang houden.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:49

Misschien je voeten uit de beugels dat je wel moet zitten?
Vaak leert dat makkelijker doorzitten dan dat je toch nog steun met je benen hebt..
Als de hangende beugels ergerlijk zijn kun je ze voor het zadel plaatsen of er even afhalen..