Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik zal het proberen.. Renee__ schreef:Je pony gaat hangen als je zelf vast gaat houden... Los laten dus. Handen naar voren en naar voren.
Wil je gewoon rond houden, buiten teugel erbij, binnenteugel vast, los en naar voren steken, terug en vast, los en naar voren steken en dan niet hetzelfde ritme, maar 3x rustig, 2x snel, weer een keer rustig enz.
aerdenhout1 schreef:Geen enkel paard kan hangen als de ruiter zelf niet hangt!
Is hij de druk van je hand kwijt, dan is ook het probleem opgelost.

Hippie schreef:Zorgen dat je paard/pony op beenhulpen reageert. Niet zelf gaan vasthouden, want wie hangt er dan???
Als hij stroperig is aan het been, dan geen voltes rijden. Rem je de voorwaartse drang af. Rij veel tempowisselingen. Dan bedoel ik wel 3x wegrijden en terugrijden (op de zit) op een lange zijde. Dat hoofd komt wel. Eerst alles voorwaarts oplossen.
Succes
More schreef:ik heb hetzelfde probleem, hoe meer ik voorwaarts rijd, hoe meer ze gaat hangen.
ze moet juist meer gewicht naar de achterhand verplaatsen, dit doe je door actief terug te rijden (klinkt tegenstrijdig).
schijnovergangen rijden dus.
bij het voorwaarts gaan proberen je teugels te ontspannen.
helpt echt goed!
schouderbinnenwaarts/schouderbuitenwaarts is ook een goede oefening, hierbij komen ze ook terug in tempo en word de achterhand sterker.
succes ermee!
Ivonka schreef:Iik vind van niet. Hij zal niet meer hangen da's waar maar dan ben je er niet. Ik denk toch dat het probleem ligt dat hij teveel op de voorhand loopt dus zul je hem op zijn achterhand moeten krijgen dmv tempowisselingen en (schijn)-overgangen.[/
KimENlinda schreef:hallo,
mischien is dit probleem al eerder geweest, maar mijn pony hangt heel erg.
voorwaarts rijden helpt niet, heeft iemand mischien trucjes of iets wat ik hier aan kan doen??
alvast heel erg bedankt,
kim
jefreyginny schreef:KimENlinda schreef:hallo,
mischien is dit probleem al eerder geweest, maar mijn pony hangt heel erg.
voorwaarts rijden helpt niet, heeft iemand mischien trucjes of iets wat ik hier aan kan doen??
alvast heel erg bedankt,
kim
voorwaarts is de manier. wat je ook kan doen is als hij hangt de teugels los laten, zal hij waarschijnlijk struikelen over zijn eigen benen.
als je dit vaak genoeg doet zal het minder worden.
op deze manier is heeft het wel geholpen bij ons.
siucces ermee

malloesje schreef:Voorwaarts gaan hoeft ook zeker geen oplossing te zijn. Kan soms het probleem alleen maar verergeren omdat deze paarden dan nog langer en dus zwaarder worden aan de voorkant.
Je moet proberen het achterbeen te activeren, waardoor het paard in de voorhand meer gaat rijssen (typfout?). Je kunt dit o.a. door kleine 'elektrische' tempowisselingen, overgangen en persoonlijk vind ik schoudervoor een erg prettige oefening. Hiermee dwing je het paard te gaan 'zitten'. Wel volhouden, ik heb nl. nog wel eens de neiging om met een klein beetje verbetering genoegen te nemen. Kont naar buiten/binnen op een volte werkt ook goed.
Succes ermee
jefreyginny schreef:voorwaarts heb ik al eerder vertelt, hierbij gaat ze alleen maar meer hangen, geen oplossing dus.
en als ik de teugels laat hangen gooit ze haar hoofd de lucht in, en gaan we telkens sneller door de bak
dus lijkt me geen goede oplossing..