Op de linkerhand kan ik mijn pony redelijk op de buitenteugel (rechterteugel) laten lopen maar op de rechterhand is dit echt een probleem.
Ze wil wel rechterstelling nemen maar het komt meer door mijzelf omdat ik mijn rechterhand niet goed (of nauwelijks) kan ontspannen en ik mijn linkerteugel niet kan vasthouden.
Daardoor loopt ze of op de volte net iets teveel over haar buitenschouder weg of wel goed maar dan trek ik haar met mijn binnenteugel aan wat ook niet echt de bedoeling is.
Ook druk ik haar dan soms met mijn zit naar buiten (scheef zitten) waardoor ze uit balans raakt.
Van mijn instructrice moet ik haar op de rechterhand linkerstelling laten nemen zodat ik druk op mijn linkerrhand krijg. Om vervolgens haar weer recht te laten lopen. Maar dit lukt niet zo goed omdat mijn pony dan of alleen maar mooi door blijft lopen met linkerstelling of ik direct weer mijn linkerteugel los gooi

Schoudersbinenwaarts en wijken lukt trouwens op een of andere vage manier wel op allebijde handen goed
Maar mijn vraag dus: heeft er iemand een manier om meer druk op mijn linkerhand te krijgen en mijn rechterhand meer te laten ontspannen..

we zijn ze nu aan het leren naast elkaar te wijken